طراحی

ایده هایی برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

ایده هایی برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

فضایی که در کنار عزیزانتان می سازید محلی برای کسب آرامش، وقت گذراندن و لذت بردن از امکاناتی است که مایلید در دسترس شما باشند تا در کنار هم از آن لذت ببرید و به همین دلیل دسترسی راحت به این امکانات، هارمونی و هماهنگی در اجزا و وسایل محیط اطراف شما می تواند به آرامش بیشتر ذهن و روح شما منتهی شود. یکی از دغدغه های دنیای امروز ایجاد احساس راحتی، امنیت و البته حس آرامش است که با طراحی داخلی صحیح و اصولی به آسانی امکان پذیر خواهد شد. دنیای امروز آنقدر شلوغ و درهم و برهم است که نیاز است زمانی که پا به داخل خانه خود می گذارید از محیط بیرون به خوبی جدا شوید و ذهن مشغول خود را آرام کنید. شاید فکر کنید می بایست هزینه زیادی برای طراحی داخلی تقبل کنید تا به این هدف برسید ولی همیشه اینطور نیست. یک دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه که بتواند شرایط دلخواه شما را فراهم کند و استفاده از راهنمایی های اصولی در زمینه ایجاد هارمونی لازم در طراحی دکوراسیون داخلی می تواند محیط امن و آرام شما را به وجود آورد. اما پیش از اینکه وارد بحث این موضوع شویم که چه نکاتی برای طراحی دکور ارزان و ساده می تواند به شما کمک کند بهتر است ابتدا به این مساله اشاره کنیم که دکوراسیون داخلی چیست و چه انواعی دارد. با ما همراه شوید تا با هم به طرح دلخواهتان برسیم.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

انواع دکوراسیون داخلی چیست؟

انواع دکوراسیون داخلی چیست

انواع دکوراسیون داخلی چیست

همانطور که قبلا در مقاله دکوراسیون داخلی برایتان گفته ایم طراحی داخلی یا دکوراسیون داخلی به معنی ایجاد یک هارمونی موزن بین وسایل داخلی یک ساختمان است. این هارمونی نه تنها می بایست در بین اجزای دکوراسیون مثل مبلمان، تابلوها، مجسمه ها، کنسول و غیره برقرار باشه و همگی در یک سبک مطابق طراحی نما ساختمان و به عبارت بهتر هویت اصلی ساختمان انتخاب گردد بلکه می بایست این هارمونی در انتخاب رنگ، نوع متریال برای نما داخلی، نحوه قرار گیری وسایل و تجهیزات داخلی ساختمان و البته نورپردازی داخلی هم نمایان گردد و از همه مهم تر نیاز ساکنین را برطرف نماید.

دکوراسیون داخلی مدرن

دکوراسیون داخلی مدرن

اما اینکه دکوراسیون داخلی چه انواعی دارد بسته به هویت اصلی بنا که به سبک کلاسیک یا مدرن طراحی گردد می توان دکور داخلی را بسته به این سبک ها طراحی نماییم. انواع دکوراسیون داخلی شامل:
دکوراسیون داخلی مدرن، دکوراسیون داخلی کلاسیک، دکوراسیون داخلی ایرانی، اسکاندیناوی، ایتالیایی، سنتی، جپندی، روستیک، رترو، سبز، فضای باز، ساحلی، معاصر، مینیمال، ماکسیمال، ویکتوریایی، پست مدرن، بوهمین، صنعتی، باروک، مراکشی، اروپایی، فرانسوی و وینتیج می باشد که باز هم با توجه به سلیقه ساکنین و بر اساس نیازهای آنها قابل تغییر است.

نکاتی برای داشتن دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

یک دکوراسیون داخلی در حین سادگی می تواند فضای داخلی خانه را زیبا کند و البته محیطی راحت را برای ساکنین فراهم کند. در صورتی که بودجه آنچنانی برای طراحی داخلی ندارید می توانید به نکات زیر توجه نمایید.

گل آرایی با گلهای طبیعی

گل آرایی با گلهای طبیعی

گل آرایی با گلهای طبیعی

استفاده از گلهای طبیعی برای گل آرایی و زنده شدن فضا لازم است. شما می توانید با توجه به رنگ غالب دکوراسیون داخلی منزل خود گلهایی انتخاب کنید که در هارمونی کامل باشند و البته در هر فصل نیز نوع این گلها را برای گل آرایی تغییر دهید تا زیبایی و متفاوت بودن را در زندگی روزمره خود در محیطی که به شما آرامش می دهد احساس کنید. اگر به گلهای آپارتمانی نیز علاقه دارید می توانید به آسانی این گلها را که نیاز کمتری به رسیدگی دارند در نقاط مختلف خانه خود بدون اینکه ایجاد مزاحمت یا شلوغی در فضای خانه نماید بهره ببرید.

طرح و اندازه پرده

طرح و اندازه پرده

طرح و اندازه پرده

یکی از اجزای دکوراسیون در خانه پرده است که در طرح ها و اندازه های مختلف تهیه می شود و می تواند فضا را برای شما دلخواه نماید. بسته به سبک کلی که برای طراحی داخلی ساختمان شما استفاده شده است طرح پرده می تواند شلوغ و ساده باشد ولی امروزه اندازه پرده و در واقع استفاده از پرده ای که قد کامل دیوار را می پوشاند دیزاین داخلی را بهبود می بخشد و استفاده از پرده در جنسهای لطیف و مناسب با رنگ دکور داخلی می تواند این تاثیر را دوچندان نماید.

پارچه لینن به جای پارچه های سنگین

پارچه لینن به جای پارچه های سنگین

پارچه لینن به جای پارچه های سنگین

پارچه های سنگین و ضخیم فضای خانه را راکدتر و بی روح تر نشان می دهند و از این رو استفاده از پارچه های سبک و لطیف از جنس نخ یا لینن برای پرده، روتختی، رومیزی و غیره می تواند حس سادگی و لطافت را در محیط ایجاد کند. رنگ های ملایم و پارچه های سبک به احساس تازگی و سبکی کمک می کند. حتی می توانید بسته به هر فصل از رنگ های مختلفی برای روبالشتی ها و کوسن ها استفاده کنید برای مثال برای فصل بهار از طرح های گلدار با رنگهای ملایم برای زمستان از طرح قرمز و سبز همانند رنگهای درخت کریسمس و در تابستان از رنگ های نود، نارنجی، زرد و آبی و در فصل پاییز از رنگ برگهای خشک شده درختان یا طرح هایی از این قبیل بهره ببرید.

رنگ آمیزی دیوارها

رنگ آمیزی دیوارها

رنگ آمیزی دیوارها

یکی از گزینه های ساده و قابل دسترس برای تغییر محیط زندگی شما رنگ آمیزی دیوار است که به سادگی با انتخاب رنگ مناسب و تهیه ابزار آن می توانید به رنگ کردن دیوارهای اتاق خوابها، حال و پذیرایی بپردازید. رنگ بر خلاف کاغذ دیواری، سنگ های گرانقیمت و سایر متریالهای مدرن جهت طراحی نمای داخلی قیمت مناسبی دارد و از این رو راهی مناسب برای تغییر دکوراسیون و اضافه کردن رنگ و تازگی به محیط زندگی می باشد.

شمع و خوشبوکننده

شمع و خوشبوکننده

شمع و خوشبوکننده

عطر و بوی تازه در محیط خانه با توجه به فصلی که در آن هستیم یادآور خاطرات و لحاظ شیرینی از کودکی تا امروز است که حس خوشایند و آرامش در ما ایجاد می کند. برخی از ما علاقه به حس تمیزی داریم و یا نیاز داریم فضای اطراف ما به جای بوی کهنگی عطرآگین باشد از این رو استفاده از شمع های معطر نه تنها فضا را رمانتیک و منحصر به فرد می نماید بلکه بوی مطبوعی را ایجاد می کنند. خوشبوکننده ها نیز از این دست هستند ولی لازم به یادآوری است که عطرهای تند می توانند زننده و آزاردهنده باشند ولی عطر مرکبات همچون پرتقال و لیمو، عطر و بوی خاک نم خورده و الفهای تازه چیده شده، عطر وانیل و غیره ملایم و لذت بخش هستند.

پارچه های گلدوزی و سنتی

پارچه های گلدوزی و سنتی

پارچه های گلدوزی و سنتی

اگر خانه شما ساده و دارای طراحی مینیمال و یا دکوراسیون داخلی با پلت رنگی خنثی یا تک رنگ است پیشنهاد می کنیم از پارچه های گلدوزی و یا سنتی برای شال مبل یا رو تختی استفاده نمایید. این پارچه ها که دارای رنگ های زنده و شادی بخش هستند به خانه شما روح و تازگی می بخشند.

رنگ های شاد

رنگ های شاد

رنگ های شاد

شاید فکر کنید رنگهای شاد و پاستلی برای خانه شما مناسب نباشند ولی می بایست اشاره نماییم تناژهای ملایم رنگ های پاستلی برای رنگ مبلمان و وسایل نشیمن و حتی رنگ دیوار اتاق خوابها، پرده های آشپزخانه و غیره مناسبند. همچنین این رنگها برای رو تختی و رو بالشتی مناسب هستند. رنگهای زرد، صورتی، آبی، هلویی، ارغوانی و غیره رنگهایی زیبا و منحصر به فرد هستند که شادی بیشتری به محیط می بخشند.

تابلو و نقاشی های گل و گیاه

تابلو و نقاشی های گل و گیاه

تابلو و نقاشی های گل و گیاه

اگر دوست ندارید از گیاهان طبیعی در خانه خود استفاده کنید می توانید از تابلوهای نقاشی با طرح گل و گیاه استفاده کنید تا به خانه ساده خود رنگ ببخشید. معمولا استفاده از تابلوهای سه تیکه و یا تابلوهای پتینه و نقش برجسته با رنگهای شاد جلب توجه می کند و به دکوراسیون داخلی پذیرایی و اتاق خواب شما جلوه ای منحصر به فرد اضافه می نماید.

قفسه ها برای وسایل دکوراتیو

قفسه ها برای وسایل دکوراتیو

قفسه ها برای وسایل دکوراتیو

قفسه ها یا شلف ها برای نگهداری کتابها و وسایل دکوراتیو، گلدان های کوچک و مجسمه های مدرن و دکوراتیو مناسبند. حتی می توانید از وسایل و تجهیزات وینتیج برای قرار دادن آنها روی شلف استفاده کنید. حتی قرار دادن قاب عکس های خانوادگی در فریم های وینتیج و زیبا و قرار دادن آن روی این قفسه دلپذیر است.

کوسن های طرح دار

کوسن های طرح دار

کوسن های طرح دار

کوسن های طرح دار یکی از راه های منحصر به فرد در متفاوت کردن طراحی دکوراسیون داخلی به حساب می آید که در واقع استفاده از طرح ها و پترنهای مدرن به رنگهای مختلف یا تک رنگ در پارچه ای با پالت رنگی خنثی طراحی مینیمال منزل شما را متفاوت می نمایند.

رانرهای سنتی یا مدرن

رانرهای سنتی یا مدرن

رانرهای سنتی یا مدرن

یکی دیگر از جزییاتی که می توانید به طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود اضافه نمایید رانرهای سنتی یا مدرن می باشند که فضای ناهارخوری و پذیرایی با طرح های سنتی و مدرن متفاوت خواهد شد.

فرش و فرشینه

فرش و فرشینه

فرش و فرشینه

فرش و فرشینه های با طرح های مدرن و سنتی می توانند گرمای خاصی به خانه می بخشد. حس نوستالژی و راحتی ایجاد می کند و فضا را از سادگی بیرون می آورد. فرشها در طرح ها و نقش های متفاوتی به کار می روند که استفاده از آنها زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی منزل ایرانی، خانه های سنتی و حتی مدرن می بخشد.

گلدان های خاص

گلدان های خاص

گلدان های خاص

اگر از طراحی داخلی مدرن برای ساختمان خود استفاده می کنید گلدان های خاص و مدرن می تواند فضا را خاص تر کند. از طرفی این گلدانها را می توانید حتی بدون پر کردن آنها با گل استفاده نمایید.

آینه های شیک

آینه های شیک

آینه های شیک

آینه در فضاسازی و بزرگتر دیده شدن فضا نقش مهمی دارد و استفاده از آینه های شیک با فریمی منحصر به فرد و مدرن جزئی از دکوراسیون داخلی است که در هماهنگی با مبلمان و سایر تجهیزات و لوازم خانه می تواند لوکس بودن خاصی به پذیرایی و نشیمن اضافه کند.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

با همه آنچه گفته شد می بایست اشاره کنیم که این کارها شاید به نظرتان ساده بیاید و با خود فکر کنید که می توانید به آسانی این وسایل را فراهم کنید و فضای داخلی ساختمان خود را دکور کنید. ولی در واقع این نکات گفته شده تنها به بهبود بیشتر دکوراسیون داخلی شما کمک خواهد کرد. ابتدا بهتر است با بودجه ای که دارید طراحی داخلی را به دست طراحی حرفه ای بسپارید که با توجه به هزینه ای که برای طراحی داخلی در نظر گرفته اید فضایی مناسب روحیات شما و نیاز ساکنین خانه فراهم کند و پس از طراحی با اضافه کردن این نکات به طراحی داخلی خود فضا را به سلیقه خود بهتر نمایید.

سوالات متداول پیرامون ایده هایی برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

  1. چگونه می‌توان با بودجه محدود به دکوراسیون داخلی زیبا و راحت دست یافت؟ بهترین راه برای دست یافتن به یک دکوراسیون داخلی زیبا با بودجه محدود، ابتدا از یک طراح داخلی حرفه‌ای استفاده کنید. آنها می‌توانند با در نظر گرفتن بودجه شما، نکات مناسبی برای ایجاد فضای زیبا و کم هزینه ارائه دهند. همچنین، استفاده از ایده‌هایی همچون رنگ آمیزی دیوارها، استفاده از پارچه‌های سبک، و انتخاب دقیق گلها برای گل‌آرایی می‌تواند به بهبود دکوراسیون کمک کند.
  2. چه نکاتی در انتخاب گلها برای گل‌آرایی داخلی باید مد نظر داشت؟ در انتخاب گلها برای گل‌آرایی داخلی، باید به رنگ غالب دکوراسیون داخلی دقت کرد. گلهایی با رنگ‌های هماهنگ با دکوراسیون و محیطی که می‌خواهید ایجاد کنید را انتخاب کنید. همچنین، انتخاب گلها بر اساس فصل‌های مختلف و تغییر آنها، می‌تواند زیبایی و تنوع به فضا افزوده و حس آرامش را به ارمغان بیاورد.
  3. چگونه می‌توان از پارچه‌های لینن در دکوراسیون داخلی به جای پارچه‌های سنگین استفاده کرد؟ استفاده از پارچه‌های لینن به جای پارچه‌های سنگین می‌تواند حس سبکی و لطافت را در محیط داخلی ایجاد کند. انتخاب پارچه‌های لطیف با رنگهای ملایم و متناسب با دکوراسیون داخلی، از زیبایی و تازگی به فضا افزوده و احساس راحتی و سادگی را تقویت کند.
  4. چطور می‌توان از رنگ آمیزی دیوارها به عنوان یک راه مناسب و هزینه‌ای برای تغییر دکوراسیون داخلی بهره‌مند شد؟ رنگ آمیزی دیوارها به عنوان یک راه ساده و هزینه‌ای برای تغییر دکوراسیون داخلی، امکان ایجاد تنوع و تازگی در فضا را فراهم می‌کند. با انتخاب رنگهای مناسب و هماهنگ با مبلمان و لوازم خانه، می‌توانید به سریع و به‌روز شدن فضای خود بپردازید و حتی با هزینه اندک تغییرات چشمگیری ایجاد کنید.
  5. چه نکاتی در استفاده از شمع و خوشبوکننده در دکوراسیون داخلی باید در نظر گرفت؟ در استفاده از شمع و خوشبوکننده در دکوراسیون داخلی، باید به انتخاب بوهای ملایم و آرامش‌بخش توجه کرد. همچنین، استفاده از شمع‌ها بر اساس فصل‌ها و مناسب به تناسب با رنگها و اجزای دیگر دکوراسیون می‌تواند به ایجاد یک محیط دلپذیر و دلچسب کمک کند.

نمونه طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی مریم

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی مریم

چالش اصلی پروژه این بود که زمان ارجاع کار به دفتر همستان، سازه و تاسیسات آن طراحی و اجرا شده بود. بنابراین طراح ناچار بود که مطابق با س...

ادامه مطلب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آقای جعفری

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آقای جعفری

مجتمع مسکونی آقای جعفری واقع در شهر همدان در منطقه شهرک مدرس در زمینی به مساحت 240 مترمربع با موقعیت سه نبش قرار گرفته است. طبق مجوزه ص...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *