طراحی

دکوراسیون داخلی فروشگاه + 5 سبک طراحی داخلی پرطرفدار برای فروشگاه

دکوراسیون داخلی فروشگاه اهمیت زیادی روی جذب و نگهداشتن مشتریان دارد و این طراحی داخلی به عوامل مختلفی بستگی دارد و می تواند بهترین تجربه را برای مشتریان فراهم کند. این طراحی داخلی برای صاحبان فروشگاه منجر به بهبود کسب و کار و افزایش مشتریان می شود. طراح دکوراسیون داخلی می بایست به صورت حرفه ای به نکاتی از جمله سلایق و نیازهای مشتریان، بهره بری فضا به صورت بهینه، نورپرازی مناسب، رنگها و متریال دکوراسیون داخلی، راحتی در عبور و مرور در فضا فروشگاه، به کارگیری فناوری در کنار سایر متریالها و توجه به برند و محصولات در طراحی داخلی توجه کند. در واقع معماری حرفه ای با توجه به نکات گفته شده، سلایق کارفرما و البته بودجه طراحی داخلی، فروشگاهی شیک و منحصر به فرد را طراحی می نماید. اگر مایلید فروشگاهی منحصر به فرد داشته باشید تا مشتریان زیادی را جذب نمایید می توانید از مشاورین گروه معماری همستان کمک بگیرید. در ادامه با ما همراه شوید تا بیشتر درباره طراحی داخلی فروشگاه های مختلف بدانید تا به آسانی برای دکوراسیون داخلی فروشگاه ایده بگیرید.

قسمت های یک مغازه شامل فضایی که به نمایش محصولات اختصاص داده می شود که یا به صورت ادغام با دکوراسیون داخلی فروشگاه به نمایش در می آیند و یا از ویترینهایی دیواری و یا استند و قفسه ها برای نمایش محصولات استفاده می شود. از طرفی بخشی از فروشگاه به پیشخوان اختصاص داده می شود که مشتریان می توانند اقدام به کسب اطلاعات و پرداخت هزینه برای خرید محصولات نمایند. از طرفی فضاهای دیگری نیز با توجه به متراژ فروشگاه از جمله فضای نشیمن برای استراحت مشتریان، اتاق بازی برای سرگرم شدم کودکان، اتاق های پرو بزرگ و چند واحدی و سرویس بهداشتی،‌ کافه و غیره نیز در فروشگاه های بزرگ مرسوم است.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

دکوراسیون داخلی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

دکوراسیون داخلی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

فروشگاه لوازم یدکی خودرو محصولات زیادی دارد که نیاز است آن را طبقه بندی و برای نمایش به مشتریان در دسترس قرار دهد و از طرفی اگر تعمیرگاه در کنار فروشگاه لوازم یدکی وجود داشته باشد می بایست رسیدگی به محیط همواره صورت گیرد تا فضا آلوده و کثیف به مشتریان نمایش داده نشود. برای دکوراسیون داخلی فروشگاه لوازم یدکی در ابتدا طراح داخلی می بایست به یک سیستم که عبور و مرور مشتریان در فروشگاه را آسان می نماید توجه کند. به عبارت بهتر این سیستم به مشتریان کمک می کند تا به راحتی لوازم یدکی خود را توسط برچسب ها و نشانه های واضح پیدا کنند و پس از پرداخت هزینه از فروشگاه خارج شوند. از طرفی همانطور که پیشتر نیز اشاره کرده ایم نمایش لوازم و محصولات فروشگاه در جذب مشتری و پیدا کردن آنها موثر است. قفسه های ساده و چرخشی یا آویز هایی برای نمایش محصولات سبک برای این کار مناسب اند.

نورپردازی نما داخلی و نورپردازی محصولات به جذابیت مهم کمک نموده و محصولات را برجسته می نماید. علاوه بر این موارد به هنگام طراحی دکوراسیون داخلی این نوع از فروشگاه ها می بایست به رنگ و بافت متریال که استفاده می نماییم توجه کنیم. در بیشتر مواقع متریال مناسب برای دکوراسیون داخلی فروشگاه لوازم یدکی خودرو شامل آلومینیوم، ورقه های پروفیل و یا طراحی نما کامپوزیت می باشند که در رنگهای متنوع و سطوح صیقلی و طرح دار برای دکور مغازه استفاده می شوند. رنگ به کار گرفته نیز برای فضای این نوع از فروشگاه بهتر است مطابق رنگهای مناسب صنعت خودروسازی همانند مشکی، سفید،‌ نقره ای،‌ آبی، قرمز، زرد، ترکیب آبی و سفید و ترکیب سیاه و سفید باشد.

یکی دیگر از راه های طراحی دکوراسیون داخلی مربوط به این فروشگاه ها بهره گیری از تکنولوژی و نمایش محصولات فروشگاه در صفحه های لمسی بزرگ است و از طرفی برای جذابیت بیشتر فضا می توانید به نمایش ماشین های آنتیک و جذاب بپردازید. میزهای نشیمن و فضایی برای استراحت مشتریان تعبیه شود تا در صورت زمانبر بودن فرایند تهیه و بسته بندی محصول مد نظرشان بتوانند در محیطی آرام با دکوراسیون داخلی مناسب با مجله هایی درباره ماشین و غیره بهره ببرند.

دکوراسیون داخلی فروشگاه مواد غذایی

دکوراسیون داخلی فروشگاه مواد غذایی

در طراحی داخلی دکوراسیون داخلی برای فروشگاه مواد غذایی در وهله اول آنچه اهمیت می یابد طبقه بندی محصولات است که به آسانی برای مشتریان در دسترس باشد. طرح منطقی و سیستماتیکی که در طراحی داخلی فروشگاه مواد غذایی استفاده می شود به مشتریان کمک می کند به راحتی محصولات مورد نیاز خود را پیدا کنند و بر اساس موضوع دسته بندی محصولات می توانیم طرح مرتبطی با محصولات برای زیبایی و جذب مشتری بیشتر استفاده کنیم.

در فروشگاه مواد غذایی سبدها، قفسه ها و حتی تکنولوژی مثل مانیتورهایی با صفحه لمسی برای نمایش محصولات استفاده می شوند و مشتریان می توانند با توجه به نشانه ها و علامت گذاری های مربوط به هر گروه از محصولات به آسانی آنها را پیدا کنند. نورپردازی نیز می بایست با نورهای نرم و طبیعی همراه باشد تا جوی دوست داشتنی و آرام را برای راحتی در خرید مواد غذایی فراهم کند. در دکوراسیون داخلی فروشگاه مواد غذایی همچنین می توان بخشی را به عنوان ناهارخوری کوچک برای تست محصولات و یا دکه های فروش محصولات محلی داخل فروشگاه در نظر بگیریم.

طراحی داخلی سوپرمارکت

متریان دکوراسیون داخلی فروشگاه مواد غذایی یا به عبارتی طراحی داخلی سوپرمارکت شامل کامپوزیت، کاشی و سرامیک، سنگ و چوب می شود و رنگهای ملایم در کنار رنگهای پاستلی و جذاب که حس مثبتی در بیننده ایجاد کند به کار گرفته می شود. در اکثر مواقع در طراحی داخلی این نوع فروشگاه ها از رنگهای سبز، آبی و قرمز استفاده می شود.

دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک

دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک

دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک چه شامل دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک مردانه، دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک زنانه و یا دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک بچه گانه شود همگی می بایست از سه فضای اصلی یعنی بخشی برای ارائه و نمایش محصولات، اتاق پرو و پیشخوان جهت خرید محصول تشکیل گردد. دکور داخلی فروشگاه پوشاک شیک و بسته به محصولاتی که فروخته می شود کلاسیک و یا مدرن است. برای مثال اگر میخواهید کت و شلوار گران قیمتی بخرید معمولا فروشگاهی با نمای سنگ داخلی جذابیت بیشتری برایتان دارد چرا که حس اصالت و ارزش بیشتری برای شما فراهم می کند و همچنین برای خرید محصولاتی همچون لباس های خانگی فروشگاهی مدرن که خطوط تمیزی را برای نمایش محصولات بی شمار خود دنبال می کند به راحتی شما را به محصولی که می خواهید می رساند.

در نتیجه با توجه به آنچه گفتیم حفظ یک سیر منطقی در ارائه محصولات با توجه به فضای فروشگاه و استفاده از قفسه ها و رگالهایی مناسب و همچنین در برخی از مواقع کابینتهایی شیشه ای که محصولات در آن برای ورق زدن آویزان می شوند برای ایجاد فضایی منظم در فروشگاه مناسبند. نورپردازی نیز به طور معمول با تمرکز بر برجسته نمودن محصولات تمرکز دارد و از طرفی نورپردازی کلی فضا ملایم و مطبوع است و حس راحتی را در بیننده القا می کند. در دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک از رنگهای روشن و گرم استفاده می شود و معمولا داخل فروشگاه با MDF و یا چوب و حتی سنگ برای طراحی داخلی فروشگاه لوکس دکور می شود. دکوراسیون داخلی می بایست در هارمونی کامل با محصولاتی باشد که به فروش می رسد تا به فروشگاه شما هویت بخشد به عبارتی اگر محصولات مینیمال میفروشید بهتر است دکور داخلی فروشگاه نیز مینیمال باشد. حتی اگر مغازه شما کوچک است با قرار دادن یک یا دو مبل پاف و یا مبلمانی برای نشیمن در فروشگاه بزرگ برای استراحت مشتریان به خصوص دکور مغازه پوشاک زنانه در نظر گرفته شود.

دکوراسیون داخلی فروشگاه لوازم خانگی

دکوراسیون داخلی فروشگاه لوازم خانگی

فروشگاه لوازم خانگی همانند سایر فروشگاه ها نیاز به نمایش محصولات دارد که می توان به چند روش این کار را انجام دهیم که معمولا با طبقه بندی محصولات بر اساس کاربرد آنها دسترسی به این محصولات آسان می شود. برای مثال لوازم خانگی بخش آشپزخانه، بخش پذیرایی، اتاق خوابها و غیره همگی در یک قسمت و در کنار هم نمایش داده شوند. در بسیاری از مواقع فروشگاه ها تمایل دارند نمونه ای از آشپزخانه، اتاق خواب ها و پذیرایی به صورت نمایشی تهیه کنند و لوازم خانگی را در این فضاهای نمایشی به مشتریان خود ارائه دهند که به مشتریان دید واضح تری از آنچه می خواهند را می دهد. در طراحی فضای فروشگاه لوازم خانگی معمولا از MDF و چوب برای نمایش لوازم خانگی مربوط به آشپزخانه و یا سرامیک و سنگ استفاده می شود. رنگ دکوراسیون داخلی فروشگاه لوازم خانگی نیز شاد و مدرن هستند.

دکوراسیون داخلی فروشگاه لوازم تحریر

دکوراسیون داخلی فروشگاه لوازم تحریر

لوازم تحریر فضایی منحصر به فرد و هیجان انگیز است که در آن می توانید مداد، دفترچه، دفتر، کاغذهای رنگی، انواع خودکار و سایر محصولات را پیدا کنید برای نمایش این محصولات طراح اقدام به طراحی استندهایی می نماید که در کنار قفسه ها به راحتی اجازه نمایش محصولات به مشتریان را دهد. به عبارت بهتر هر استند که می تواند با پلاستیک، فوم های فشرده و یا ام دی اف و کامپوزیت طراحی شوند به یک محصول اختصاص داده شده و به راحتی توسط مشتریان دیده میشوند. از طرفی قفسه ها و آویزهایی برای نمایش دیگر لوازم تحریر بهره برده می شود.

نورپردازی به صورت نقطه ای برای نمایش بهتر محصولات به مشتریان با لامپهای LED انجام می شود و فضای داخل فروشگاه لوازم تحریر همچنین می بایست از نورپردازی ملایمی بهره ببرد که محیطی صمیمانه را برای مشتریان فراهم می کند.

دکوراسیون داخلی فروشگاه کاشی و سرامیک

دکوراسیون داخلی فروشگاه کاشی و سرامیک

متریال کاشی و سرامیک جزو محصولاتی به حساب می آیند که نه تنها خود به عنوان کالا برای مشتریان هستند بلکه بخشی از طراحی داخلی فروشگاه نیز به حساب می آیند. بهتر است بگوییم که اگر وارد فروشگاهی شوید که به لحاظ طراحی نما بیرونی و داخلی از سرامیک و کاشی های زیبا و با کیفیت استفاده نکرده باشد به احتمال قوی حس مثبتی دریافت نمی کنید و شاید از فروشگاه خرید نکنید. دکور داخلی یک فروشگاه کاشی و سرامیک می بایست از استندها و قفسه هایی بهره گیرد که امکان نمایش محصولات به راحتی را برای مشتریان فراهم کند. در بسیاری از مواقع طراح اقدام به تولید قفسه ها و صفحات نمایشی شبیه به قابل عکس می نماید تا نمونه ای از سنگ، کاشی و سرامیک را در داخل این قاب قرار داده و محصولات را به مشتریان ارائه نماید. یا استند هایی تهیه شده از MDF برای نمایش محصولات با دوام و استقامت بالا در برابر وزن کاشی و سرامیک تا به آنها آسیبی وارد نشود برای ورق زدن این محصولات و مشاهده طرح ها و نمونه های کاشی و سرامیک استفاده می شود. یکی دیگر از جزییات طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه کاشی و سرامیک همانطور که می توانید حدس بزنید نورپردازی است که به برجسته کردن محصول به لحاظ بصری به کمک نورهای LED و نورهای طبیعی منجر می شود که جو دلپذیری برای مشتریان فراهم می کند. ترکیب نور سفید با رنگ کاشی و سرامیک برای نمایش محصول زیبایی و درخشندگی خاصی به این محصولات می بخشد.

دکوراسیون داخلی فروشگاه موبایل

دکوراسیون داخلی فروشگاه موبایل

فضای یک فروشگاه موبایل می بایست مدرن و به صورت پلان باز طراحی شود. در واقع موبایل المانی از دنیای مدرن است که با طراحی آزاد و مدرن به جلب نظر مشتریان کمک می کند و با رنگهای روشن، استندهایی با ویترین های شیشه ای و قفسه هایی شیک نمایش این محصولات را جذاب و هیجان انگیز نماید. در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه موبایل همچنین از قلابها و آویزهایی برای نمایش قاب و لوازم جانبی موبایل استفاده میشود. دکوراسیون داخلی مغازه لوازم جانبی موبایل بر خلاف دکور مغازه موبایل که موبایل ها جهت نمایش در طرح و برندهای مختلف و حتی رنگهای مختلف با قابلیت تست کردن در استندهای داخل قرار می گیرند، لوازم جانبی می بایست بر اساس نیاز و برند آنها و کیفیت آنها طبقه بندی شود و در قفسه هایی شیک برای نمایش ارائه شوند که به هنگام طراحی دکوراسیون داخلی به آن می بایست توجه نماییم.

دکوراسیون داخلی فروشگاه مبلمان

دکوراسیون داخلی فروشگاه مبلمان

مبلمان و دکوراسیون دو عضو جدا نشدنی از یکدیگرند و همانند طراحی داخلی برای هر فروشگاه دیگری طراح داخلی می بایست به دنبال راهی برای نمایش محصولات در فروشگاه مبلمان باشد و با توجه به اینکه موارد استفاده این مبلمان در زندگی روزمره ماست از این رو طراحی داخلی فروشگاه بهتر است الهام گرفته از خانه و محیطی باشد که مشتریان می خواهند از مبلمان استفاده کنند.

انواع مبلمان در دکوراسیون داخلی بسته به ویژگی ها و کاربردشان متفاوت هستند و هر یک دارای کیفیت، طرح و رنگ مخصوص به خود می باشند و از این رو طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه مبلمان می تواند کمی چالش برانگیز باشد چرا که طراح می بایست به انواع این مبلمان ها و کاربری آنها به هنگام طراحی دقت کند، از شلوغ شدن فضا بپرهیزد تا مشتریان به راحتی با رفت و آمد در اطراف خود بتوانند محصول مد نظر خود را انتخاب کنند. مبلمان نشین شامل مبل تک نفره، دو نفره و سه نفره است و می تواند در طرح های کلاسیک و مدرن تهیه شود و باید بر اساس ویژگی هایی مربوطه در دکوراسیون داخلی مغازه قرار گیرد. میز و صندلی شامل جلومبلی، میز ناهارخوری، میز تلویزیون، صندلی ها نیز در دکوراسیون نمایشگاه مبلمان، مبلمان خواب شامل تخت، کمد و غیره که می بایست در فضایی شبیه به اتاق خواب قرار گیرد و مشتریان بتوانند با نشستن روی تخت یا دراز کشیدن نرمی تشک را احساس و تصور کنند در اتاق خواب خود هستند. دکوراسیون داخلی مبلمان آشپزخانه نیز به همین منوال و این مبلمان ها به دلیل اینکه دائما مورد استفاده قرار می گیرند از جنس چوب و یا فلز هستند و طراحی آشپزخانه که می خواهید محصولات را در آن نمایش دهید می بایست با مبلمان هماهنگ باشد.

جهت خرید مبلمان در دکوراسیون داخلی اداری نیز میز و صندلی اداری، کتابخانه و قفسه ها در محیط کاری قرار می گیرد تا حس محیط اداری و کاری را به مشتریان القا کند. از طرفی مبلمان و دکوراسیون داخلی فضای باز همچون اتاق های پاسیو، اتاق کالیفرنیایی، ایوان ها و بالکن نیز بهتر است در محیط باز در کنار گلدان های گل با نورپردازی طبیعی باشد.

دکوراسیون داخلی فروشگاه کودک

دکوراسیون داخلی فروشگاه کودک

فروشگاه کودک ارائه دهنده انواع وسایل از جمله لباس کودک، لوازمی که برای پرورش و تربیت کودک نیاز است از جمله کتاب ها، بازی های فکری و سایر لوازم بهداشتی کودک می شود که با توجه به رده سنی مشتریان فروشگاه طراحی داخلی مجموعه می بایست از رنگهای شاد برای ایجاد محیطی شاداب و سرزنده استفاده نماید. رنگهایی همچون آبی، زرد، صورتی، سبز و بنفش برای کودکان جذاب هستند. علاوه بر اینکه می توانید قفسه هایی با طرح کودکانه برای نمایش محصولاتان بهره ببرید بلکه می توانید با میز و صندلیهای بچگانه فضایی برای نشستن و لذت بردن از کتابها و بازی های فکری نیز ایجاد کنید. از طرفی بسیاری از انواع فروشگاه های کودک به اختصاص بخشی برای بازی به کمک اسلایدها، تونل ها، سرسره ها و بازی های گروهی در محیطی ایمن و جذاب برای کودکان می پردازند و نشیمن گاهی با مبلمان رنگارنگ و جذاب برای تماشای فیلم های آموزشی و سرگرم کننده در نظر می گیرند. تزیینات در دکوراسیون داخلی فروشگاه کودک جذاب و هیجان انگیز هستند همانند حیوانات، گیاهان و گل ها، انواع ماشین اسباب بازی و غیره که قدرت کنجکاوی را در این مشتریان کوچک ایجاد می کند.

دکوراسیون کافه

دکوراسیون کافه

دکوراسیون کافه یا کافی شاپ با هدف ایجاد فضایی زیبا، منحصر به فرد و آرامش بخش طراحی می شود و در نتیجه با توجه به سبک مورد علاقه مشتریان این مکان از جمله کافه روستیک، مدرن، هنری و حتی صنعتی اقدام به متمایز نمودن این کافه ها از هم می شود. از طرفی نورپردازی نیز در طراحی این فروشگاه، مبلمان، تجیهزات و لوازم، نمای داخلی و فضای سبز در زیبایی کافه موثرند. اگر مایلید بیشتر درباره طراحی دکوراسیون داخلی کافه بدانید توصیه می نماییم از مقاله چرا طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ مهم است؟ + عکسهایی برای ایده دکوراسیون کافی شاپ دیدن فرمایید.

دکور طلا فروشی کلاسیک

دکور طلا فروشی کلاسیک

طلافروشی همانطور که می توانید از نام آن حدس بزنید می بایست فضایی لوکس و جذاب باشد. طلا و جواهرات کالاهایی لاکچری به حساب می آیند که نیازمند طراحی داخلی لاکچری نیز برای نمایش آن ها به مشتریان هستیم. دکور طلا فروشی شامل ویترینی که با طلاها پوشانده می شوند، آینه برای تست طلا توسط مشتریان و پیشخوانی مناسب که بتواند امنیت طلا فروش و کارهای دفتری را پوشش دهد. از طرفی درها در فروشگاه طلا نیز اهمیت زیادی دارند چرا که می بایست از متریال مقاوم انتخاب شوند تا امنیت لازم برای فروشگاه را حفظ نماید. از طرفی اکثر فروشگاه های فروش طلا و جواهرات به دلیل ماهیت لوکس محصول اقدام به طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک می نمایند. در طراحی کلاسیک استفاده از جزییات و دکوراتیوهای لوکس فضا را مجلل و خاص می نماید. برای اینکه فروشگاه طلا و جواهرات خود را به سبک کلاسیک دیزاین کنید توصیه می نماییم نکات زیر را با ما مرور کنید و یا از طراح داخلی حرفه ای کمک بگیرید. گروه معماری همستان همواره درصدد خدمت رسانی به کارفرمایان می باشد.

  • جزییات و عناصر زینتی: سنگ های قیمتی،‌موزاییکها، کاشی و سرامیک به رنگ طلایی و یا نقره ای، طرح ها و الگوهایی در انواع گل و برگ و همچنین پوشاندن دیوار با اثار هنری و نقاشی.
  • رنگ و متریال در دکور طلا فروشی کلاسیک: همانطور که قابل تصور است رنگهای مناسب یک طلا فروشی کلاسیک شامل رنگ طلایی، قهوه ای تیره، بورگوندی و زرد و متریالی که برای دکوراسیون داخلی استفاده می شود نیز شامل سنگ تراورتن، سنگ مرمر که برای طراحی نمای داخلی بسیار مناسبند. از طرفی برای پیشخوان، مبلمان و ویترین می توان از پارچه های مخملی، ابریشمی و چوب استفاده نماییم. ترکیب این متریال ها با رنگهای گفته شده حس لوکس بودن بیشتری به فضا می بخشد.
  • مبلمان کلاسیک: با توجه به اینکه سبک طراحی کلاسیک است بهتر است از مبلمان و لوازم کلاسیک استفاده نماییم. میز و صندلی چوبی با حکاکی های زیبا، آینه های چوبی یا طلایی و همچنین میز پیشخوانی چوبی می تواند به لوکس بودن فضا بیافزاید.
  • نورپردازی: چراغ های دیواری و لوسترهای لاکچری برای دکور کلاسیک مناسبند تا نورهای ملایم و طبیعی را برای محیط فراهم کنند.
  • ویترین شیشه ای شیک: برای نمایش محصولات می بایست جواهرات در ویترین شیشه به صورت منظم و با ترتیبی خاص به زیبایی به نمایش در آیند.

طراحی داخلی مغازه تجاری

طراحی داخلی مغازه تجاری

مراکز تجاری دارای مغازه تجاری هستند که هر یک می تواند به محصول خاص اختصاص یابد از این رو شما می توانید وارد یک مجتمع تجاری شوید و سبک های مختلفی از طراحی داخلی را مشاهده نمایید. طراحی داخلی مغازه تجاری با توجه به اینکه محصول می تواند پوشاک،‌ مواد غذایی، فروشگاه کودک و غیره باشد این طراحی داخلی متفاوت خواهد بود.

طراحی دکوراسیون داخلی مغازه مشاور املاک

طراحی دکوراسیون داخلی مغازه مشاور املاک

طراحی داخلی دکوراسیون مغازه مشاوره املاک با توجه به اینکه مشاوره املاک در واقع نماینده ای از خانه هایی است که برای فروش و اجاره به شما معرفی می نماید می بایست از جذابیت خاصی برخوردار باشد. در طراحی پلان مغازه مشاوره املاک می بایست طبقه بندی صورت گیرد، به عبارت دقیق تر فضای این مغازه شامل بخشی برای نمایش نقشه ها و تصاویر املاک، میز مشاوره و اطلاعات و فضایی برای مذاکره می شود. نورپردازی برای ایجاد روشنایی در فضا و برجسته کردن بخش های گفته شده به کار می رود. نور کافی می بایست در فضا وجود داشته باشد تا به راحتی بتوانیم نقشه ها را بررسی نماییم.

مبلمان بر اساس سبکی که طراحی داخلی برای این مغازه انتخاب می شود به فضا هویت و شخصیت مورد نظر کارفرما را می دهد. انتخاب مبلمان درست حس حرفه ای بودن و اعتبار را به مشتریان می دهد. طرح و رنگ، راحتی و خصوصیت حرفه ای بودن می بایست بر اساس بخش های گفته شده رعایت شود. در طراحی داخلی مغازه املاک در بخش استراحت نیز از نشیمن های مناسب با گل و گیاهان، میز قهوه و امکان دسترسی به چند نوشیدنی و حتی فینگرفود برای ایجاد احساس آرامش در مشتریان توسط طراح دکور مغازه بهره برده شود.

دکوراسیون داخلی مغازه کوچک

دکوراسیون داخلی مغازه کوچک

طراحی دکور فروشگاه یا مغازه کوچک می بایست در وهله اول روی بزرگ نشان دادن فضا تمرکز کند. برای اینکه بتوانیم چنین فضایی داشته باشیم بهتر است از رنگهای روشن و خنثی همچون سفید، بژ، کرم و طوسی روشن استفاده کنیم. آینه کاری راه دیگری برای بزرگ نشان دادن فضاست. در واقع با آینه کاری انعکاس نور ایجاد می شود و فضا بزرگتر به نظر می رسد. آینه های دیواری در طرح ها و اشکال مختلف برای آینه کاری وجود دارند. مبلمان و میز و صندلی می بایست کوچک و جمع و جور باشد تا فضای کمتری را اشغال کند. نورپردازی با استفاده از چراغ های سقفی با نور سفید به کار گرفته شوند. از شلوغ شدن فضا با استفاده از لوازم و تزیینات زیاد خودداری نمایید. دکوراسیون مغازه کوچک بهتر است ساده و عاری از تزیینات اضافی باشد.

سبک طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه

سبک طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه

سبک طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه اهمیت زیادی در ایجاد شخصیت دکور مغازه دارد و بسته به نوع کالاها، اهداف مشتریان و هویت برند فروشگاه در سبک های مختلف طراحی و ساخته می شوند. در ادامه می توانید انواع سبک طراحی دکوراسیون داخلی مغازه را در زیر برایتان معرفی می نماییم تا به آسانی بتوانید برای ایده دکور مغازه از آنها بهره گیرید.

1. طراحی داخل مغازه مینیمال

سبک طراحی داخلی مینیمال فضایی ساده و منحصر به فردی را با خطوط تمیز و صاف برای دکور مغازه به وجود می آورد و در این طراحی داخلی جزییات کم به کار گرفته می شوند. در دکوراسیون داخلی فروشگاه رنگهای خنثی و کم، مبلمان و لوازم ساده و کوچک، نورپردازی مینیمال ولی زیبا و همچنین متریال مینیمال جهت طراحی دکور استفاده می شود. این متریال مینیمال شامل شیشه، فلزات و بتن می شود.

2. طراحی دکوراسیون صنعتی

طراحی صنعتی برای فضای مغازه یکی از روش های مدرن برای طراحی داخلی ساختمان فروشگاه است که امروزه بسیار محبوب و پر طرفردار است. متریال طراحی داخلی بتن، آهن، فلزات و چوب و استفاده از لوله های اکسپوز در طراحی فروشگاه و نمایش محصولات به صورت مستقیم بدون پوشش بخشی از سبک طراحی داخلی صنعتی است.

3. دکوراسیون داخلی کلاسیک

یکی از سبک های دکوراسیون داخلی لاکچری شامل طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک می گردد که با بهره گیری از محصولات با ارزش و لوکس انجام می شود. دکوراسیون داخلی کلاسیک دارای طراحی دقیق است و به صورت متقارن طراحی می شود و از رنگهای شاد و مبلمانی با طرح های زیاد و متریال گران قیمت جهت طراحی داخلی بهره می برد.

4. دکوراسیون داخلی روستیک

دکوراسیون داخلی روستیک سبکی قدیمی و روستایی دارد که برای فروشگاه های محصولات سنتی و طبیعی مناسب است و برای طراحی داخلی روستیک از چوب، سنگ، پوست حیوانات و پارچه های طبیعی بهره گرفته می شود.

5. دکوراسیون داخلی مدرن

دکوراسیون مدرن از خطوط صاف و تمیز برای طراحی بهره می برد که در تمامی طرح های مدرن کم و بیش قابل مشاهده است. طراحی دکوراسیون داخلی مدرن می تواند از مینیمال تا ماکسیمال را در برگیرد که فضایی منحصر به فرد را برای مشتریان فراهم می نماید.

طراحی فروشگاه دکوراسیون داخلی

طراحی فروشگاه دکوراسیون داخلی

فروشگاه دکوراسیون داخلی مشتریان مخصوص به خود را دارد که نه تنها برای خرید لوازم دکوراتیو وارد این فروشگاه می شوند بلکه دکوراسیون داخلی این فروشگاه ها خود راهی برای جذب مشتریان می باشند. برای مثال دکور مغازه در بخش های مختلف می تواند به صورت دکوراسیون پذیرایی، دکوراسیون آشپزخانه و دکوراسیون اتاق خواب و غیره باشد تا فضا شبیه به خانه به نظر آید و دیدگاهی از آنچه می خواهید در خانه خود داشته باشید را به شما نشان دهد تا خانه ای جذاب، کارآمد و شیک داشته باشید.

طراحی مغازه دکوراسیون داخلی بر اساس شناخت مشتریان انجام می شود و می بایست بر اساس سلایق مشتریان، نیازها و ترجیحات مشتریان انجام شود. همچنین طراحی پلان برای فروشگاه دکوراسیون داخلی طراحی می بایست مناسب باشد که به بخش های مختلف فروش، نمایش محصولات، صندق و غیره تقسیم می گردد و به مشتریان امکان دسترسی به همه محصولات و خدمات مغازه دکوراسیون داخلی را به مشتریان می دهد. از طرفی نورپردازی در فروش دکوراسیون نیز اثر می گذارد و روشنایی مناسب و برجسته کردن محصولات در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه تاثیرگذار است و نورهای طبیعی و مصنوعی برای روشن کردن فروشگاه و جلب کردن نظر مشتریان به کار گرفته می شوند. یکی دیگر از لوازمی که در فروشگاه دکوراسیون داخلی فروخته می شود مبلمان است که به فروشگاه هویت و شخصیت می بخشد و در کنار مبلمان می توانیم از قفسه هایی زیبا برای نمایش محصولات استفاده نماییم و ویترین های شیشه ای برای جذب مشتریان و نمایش محصولات بهتر مناسبند.

لیست فروشگاه های دکوراسیون داخلی

لیست فروشگاه های دکوراسیون داخلی

احتمالا تا به حال با اسم فروشگاه دکوراسیون داخلی ایکیا، هوم سنتر، زارا هوم، هوم گودز، هوم دپو و غیره را شنیده اید. درست است که این فروشگاه ها اقدام به فروش محصولات دکوراسیون داخلی ولی به این معنی نیست که این فروشگاه ها طراحی دکوراسیون داخلی خاص ندارند. این فروشگاه ها با توجه به هر بخش از فروش دکوراسیون داخلی اقدام به طراحی داخلی فروشگاه می نمایند. برای اینکه بهترین فروشگاه دکوراسیون داخلی تهران، فروشگاه دکوراسیون داخلی اصفهان،‌ فروشگاه دکوراسیون داخلی در شیراز، فروشگاه دکوراسیون داخلی مشهد و فروشگاه دکوراسیون داخلی کرج و سایر شهرها داشته باشید بهتر است به نکات مهم طراحی و اجرا دکوراسیون داخلی مغازه و فروشگاه که در بالا اشاره نموده ایم توجه نمایید.

ساعت در دکوراسیون داخلی فروشگاه

ساعت در دکوراسیون داخلی فروشگاه

ساعت در دکوراسیون داخلی یکی از تزییناتی که زیبایی مغازه و فروشگاه شما را چندین برابر می نماید ساعت است که به عنوان یکی از عناصر دکوراتیو در طراحی داخلی به جلب توجه مشتریان نیز کمک می کند. این اکسسوری دکوراسیون داخلی برای بهبود دکور مغازه قابل استفاده است. بسته به سبک طراحی اینکه دکور مدرن یا کلاسیک در طراحی فروشگاه استفاده می شود ساعت می تواند در طرح ها، اشکال و اندازه های مختلف به کار گرفته شوند. اما برای اینکه بتوانیم به خوبی از ساعت برای جذب توجه بینندگان استفاده نماییم چند طرفند وجود دارد که با رعایت کردن آنها به راحتی به این هدف خواهیم رسید.

  • ساعت به عنوان نقطه تمرکز در طراحی داخلی، در واقع ساعتی که زیبا و منحصر به فرد باشد به آسانی می تواند نقطه تمرکز در فضا به حساب آید و انتخاب ساعتی با طراحی جذاب و بزرگ به آسانی ما را به هدفمان خواهد رسانید.
  • ساعتی مطابق با سبک طراحی فضا و تطبیق آن با رنگ و طرح دیوار یا تضاد آن با رنگ و طرح دیوار می تواند جذابیت محیط فروشگاه را افزایش دهد.
  • ساعت ها همچنین می توانند با سایر لوازم دکوراتیو مثل قاب عکس، آینه و یا ساعت های دیگر ترکیب شود.
  • استفاده از ساعت دیواری با شکل و طرح های منحصر به فرد که به تنهایی یا با ترکیب با سایر تجهیزات دکوراسیون داخلی نظرها را به خود جلب می نماید.
  • از ساعت های آنالوگ استفاده کنیم یا دیجیتال؟ با توجه به سلیقه شما و سبک طراحی که مایلید برای فروشگاه خود به کار ببرید هر یک روی طراحی داخلی اثر می گذارند.

ساخت ویترین مغازه با کمترین هزینه

ساخت ویترین مغازه با کمترین هزینه

ساخت ویترین با هزینه کم می تواند ریسکی باشد به عبارت بهتر هزینه کم ویترین فروشگاه شما می تواند به شما در مصرف بهینه بودجه ای که به عنوان هزینه دکور مغازه در نظر گرفته اید تاثیر مثبت داشته باشد. از طرفی این هزینه کم ممکن است به دلیل انتخاب مواد بی کیفیت باشد که می تواند هزینه های بعدی یعنی آسیب دیدن ویترین به راحتی و البته کاهش زیبایی بصری ویترین مغازه را به دنبال داشته باشد. ما در ادامه قصد داریم کمی درباره این نکته که چطرر می توانید هزینه های طراحی داخلی ویترین مغازه خود را کاهش دهید توضیحاتی ارائه دهیم با ما همراه شوید.

  • مواد ارزان قیمت ولی با کیفیت همانند MDF یا پلاستیک با قیمت مناسب استفاده کنید
  • مواد بازیافتی همچون چوب بازیافتی و سایر متریال دکوراسیون داخلی که قابلیت بازیافت دارند
  • طراحی ساده دکور داخلی ویترین، دکوراسیون داخلی مینمیال و سادی برای کاهش هزینه است
  • شیشه های ارزان قیمت، پلاستیک، ورق فلزی و پارچه و غیره برای طراحی و ساخت بخش های مختلف ویترین مناسبند
  • نورپردازی ساده به کمک لامپهای LED که نه تنها نور کافی برای جذاب مشتری بلکه به فضای کار شما نیز نور کافی را ارائه می نماید
  • صنایع دستی و کار دست در صورتی که مهارت ساخت و ساز دارید برای ویترین ارزان مغازه مناسب است. ابزارهای ساده و متریال ارزان قیمت ویترین را کاهش می دهد
  • اما یادتان باشد که این ارزان بودن به معنی آسیب رساندن به جذابیت و مشتری پسندی فروشگاه نیست. به طور کلی ویترین مغازه می بایست راهی برای جذب مشتریان به داخل فروشگاه باشد و از این رو باید ویژگی منحصر به فردی داشته باشد که بتواند مشتریان را به داخل جذب کند.

پرسشهای متداول پیرامون دکوراسیون داخلی فروشگاه

  1. چگونه می توانم دکوراسیون داخلی فروشگاه را برای جلب مشتریان بهینه کنم؟ با انتخاب رنگ ها، نورپردازی، طراحی پلان بندی ویترین، و استفاده از مبلمان و دکوراسیونی که بازدیدکنندگان را جلب کند.
  2. چگونه می توانم فضای فروشگاه را از نظر طراحی بهینه کنم؟ با توجه به اندازه و شکل فضا، تنظیمات پلان بندی مناسب، استفاده از مبلمان و دکوراسیونی که فضا را بهینه کند، و ایجاد یک پلان بندی که به مشتریان اجازه دسترسی آسان به محصولات را بدهد.
  3. چگونه می توانم برند و هویت بصری فروشگاه را در دکوراسیون داخلی به خوبی بازنمایی کنم؟ با استفاده از انتخاب رنگ ها، استفاده از لوگو و نشانه های برند، انتخاب مبلمان و دکوراسیون متناسب با شناسنامه بصری برند، و ایجاد یک فضای که با هویت بصری برند سازگار باشد.
  4. چگونه می توانم نورپردازی مناسب در فضای فروشگاه را فراهم کنم؟ با استفاده از نورپردازی متناسب با اندازه و نوع فضا، استفاده از نورهای طبیعی و مصنوعی به طور هماهنگ، و ایجاد نورپردازی که محصولات را برجسته کند.
  5. چگونه می توانم فضای فروشگاه را به طور مداوم به روز نگه دارم؟ با برنامه ریزی دوره های دکوراسیون متناسب با تغییرات فصلی و موضوعات مختلف، استفاده از تغییرات کوچک مانند تغییر رنگ یا ترتیب محصولات، و ایجاد نظم و ترتیب در فضا که برای مشتریان دلپذیر باشد.

نمونه های طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی مریم

چالش اصلی پروژه این بود که زمان ارجاع کار به دفتر همستان، سازه و تاسیسات آن طراحی و اجرا شده بود. بنابراین طراح ناچار بود که مطابق با س...

ادامه مطلب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آقای جعفری

مجتمع مسکونی آقای جعفری واقع در شهر همدان در منطقه شهرک مدرس در زمینی به مساحت 240 مترمربع با موقعیت سه نبش قرار گرفته است. طبق مجوزه ص...

ادامه مطلب