طراحی

طراحی دکوراسیون داخلی هتل + 7 راه کاهش هزینه دکوراسیون داخلی هتل

دکوراسیون داخلی هتل ها اهمیت زیادی در انتخاب آن دارد شاید در وهله اول سرویس دهی هتل به نظرتان اهمیت زیادی داشته باشد ولی هیچ یک از ما نمی توانیم طراحی زیبای هتل در عکسهای یادگاریمان را نادیده بگیرم. طراحی داخلی هتل به صورت خلاقانه و لوکس انجام می شود. فضاهای خارق العاده و فراهم آوردن محیطی که احساس آرامش را در مهمانان هتل ایجاد می کند از جمله مهمترین دلایل طراحی دکوراسیون داخلی هتل می باشد. دکوراسیون داخلی هتل با توجه به شناخت کامل نیازهای مشتریان و مهمانان طراحی می شود تا تجربه ای مطلوب را در مهمانان ایجاد نموده و حس راحتی، آسایش و لذت را در مهمانان القا کند. نقش پیشرفت صنعت گردشگری در هتل ها استفاده از مواد و متریال مدرن و فناوری های روز را در دکوراسیون داخلی هتل ضروری می نماید.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

طراح دکوراسیون داخلی هتل به صورت حرفه ای با بهره گیری از المانها، عناصر و جزییات مختلف در طراحی داخلی هتل محیطی شگف انگیز برای گذران وقت را برای مهمانان فراهم می کند. طراح دکوراسیون داخلی می بایست راحتی مشتریان، جذابیت و شیک بودن هتل، هویتی که هتل پیرامون آن طراحی می شود و البته سلیقه کارفرما و هنر معماری خود را به خوبی در هتل نشان دهد. علاوه موارد گفته شده رنگها و نورپردازی نیز در دکوراسیون هتل موثرند و با توجه به معماری داخلی هتل این رنگها و نورپردازی به جذابیت هتل می افزاید.

طراحی معماری هتل

ورودی در طراحی دکوراسیون داخلی هتل

معماری یک هتل زیبا و منحصر به فرد نیازمند توجه به نیازهای مشتریان، توجه به استانداردهای صنعتی، بهداشتی و فنی و البته لازم است به فرایندهای عملیاتی هتل نیز توجه گردد. در معماری هتل و انتخاب استایل درست برای هتل بهتر است فضایی لوکس و راحت برای مهمانان با توجه به تجربه مشتریان طراحی گردد. همچنین طراحی حرفه ای به بهره گیری بهینه از فضا و زمین در طراحی هتل توجه می کند و همواره ارتباط بین نمای خارجی ساختمان و نمای داخلی ساختمان برقرار باشد. از طرفی در طراحی معماری هتل، یک معمار حرفه ای مواد و متریال دکوراسیون داخلی را از بهترین کیفیت انتخاب می کند چرا که کیفیت بالای متریال و جزییات طراحی داخلی می تواند لاکچری بودن فضا و زیبایی بیشتر محیط هتل را فراهم کند. از طرفی فناوری های روز در ساخت و تجهیزات هتل منجر به افزایش کارایی آن خواهد شد. برای اینکه بتوانیم به هتلی زیبا دست یابیم نیاز است سبک طراحی دکوراسیون هتل را بررسی نماییم. با ما همراه شوید تا درباره انواع سبک طراحی دکوراسیون داخلی برای هتل خود بدانید.

سبک طراحی دکوراسیون هتل

سبک و استایل طراحی دکوراسیون داخلی هتل

طراحی دکوراسیون داخلی به طور معمول بر اساس سبکی است که برای مشتریان جذاب است و همچنین کارفرما مایل است با انتخاب سبک دکوراسیون داخلی مد نظر خود هویتی که می خواهد را به هتل ببخشد. سبکهای طراحی داخلی که برای طراحی هتل استفاده می شود شامل دکوراسیون داخلی مدرن، دکوراسیون داخلی کلاسیک، دکوراسیون رترو، دکوراسیون روستیک، دکوراسیون آرت دکو، دکوراسیون داخلی مینیمال با توجه به هدف تجاری می شود.

  • دکوراسیون داخلی مدرن از خطوط ساده و احجام هندسی مشخص بهره می برد و متریال دکور مدرن شامل شیشه، فلزات، بتن و رنگ های ساده و تمیز می شود. در طراحی مدرن پلان باز است تا روشنایی در فضا افزایش یابد و معمولا با استفاده از مبلمان مینیمال و تکنولوژی مدرن کارایی هتل افزایش می یابد.
  • دکوراسیون داخلی کلاسیک شکوه و جلال خاصی به سبک دکوراسیون رومی یا یونانی به هتل القا می کند و حس لاکچری بودن مکانی که مهمانان در آن حتی به صورت موقت اقامت دارند را ارائه می کنند. در سبک کلاسیک طراحی داخلی مملو از الگوها، تزیینات و اشیاء زیاد بهره می بریم و البته لازم به ذکر است یکی از نکات اصلی در طراحی کلاسیک یعنی قرینه بودن نه تنها در طراحی نما کلاسیک در نظر گرفته می شود بلکه در طراحی داخلی نیز قابل مشاهده است. همچنین متریال به کارگرفته شده در این طراحی کلاسیک شامل چرم، پارچه های طرح دار، لوازم و مبلمان کلاسیک و شیک و البته با جزییات حداکثری است.
  • دکوراسیون داخلی رترو بیشتر امکان بازسازی استایل هتل های قدیمی در دهه های 50 و 60 را فراهم می کند. معمولا برای بازسازی سبک رترو از رنگهای روشن، الگو و طرح های قدیمی استفاده می شود.
  • دکوراسیون داخلی روستیک با استفاده از متریال طبیعی از جمله چوب، سنگ، آهن و البته الهامی از طبیعت طراحی می شود و این سبک طراحی بیشتر برای هتلهایی که شبیه به کاتیج یا کلبه های روستایی استفاده می شود. هتلهای روستیک طراحی ساده و فضایی دلنشین و آرامش بخش دارند.
  • دکوراسیون داخلی آرت دکو از جزییات شیک و لاکچری بهره می برد که ترکیبی از هنر و معماری است که به صورت خلاقانه با نورپردازی منحصر به فرد لوکس بودن و شکوه خاصی را در بینندگان ایجاد می نماید.
  • دکوراسیون داخلی مینیمال شاید اولین گزینه برای طراحی هتل برای شما نباشد ولی در بسیاری از مواقع مهمانان مایلند ویلایی مینیمال داشته باشند و از فضای ساده، خطوط ساده و صاف، پالت رنگی خنثی و لوازم و مبلمان مینیمال لذت ببرند. این فضاهای خالی و آرام فضایی برای ریلکس شدن مهمانان را ایجاد می کند و شلوغی شهر را از مهمانان دور می نماید.

متریال دکوراسیون داخلی هتل لوکس

متریال در طراحی دکوراسیون داخلی هتل

متریالهای لوکس در طراحی داخل لوکس هتل نقش قابل توجهی دارند و متریال دکوراسیون داخلی هتل لوکس می بایست با کیفیت بالا انتخاب شوند تا ظاهری شیک و زیبا را برای بینندگان ایجاد نماید. یکی از متریالهای پر کاربرد در طراحی داخلی هتل لوکس چوب می باشد و چوب روسی و چوبهایی با تکسچرهای منحصر به فرد برای طراحی داخلی هتل زیبا به کار گرفته می شود. پارچه های لوکس از جنس مخمل، ابریشم و پشم طبیعی برای رویه مبل، پرده ها و البته تزیینات هتل استفاده می شوند. در طراحی دکور هتل از شیشه و آینه کاری های زیبا برای تزیینات دیواری، میز و تجهیزات داخلی به کار برده می شوند. شیشه و آینه به محیط هتل جلوه ای لوکس و خارق العاده می بخشد.
متریالهای دیگری که برای طراحی داخلی یک هتل لاکچری استفاده می شود شامل فلزات گرانقیمت همچون برنز، مس و طلاست که به لاکچری بودن فضا می افزاید ولی یکی از متریالهای بسیار محبوب و پرطرفدار در طراحی داخلی هتل شامل سنگ های طبیعی می شود که مجموعه ای از سنگ مرمر، سنگ گرانیت، سنگ تراورتن برای کفپوش ها، دیوار و سطوح را در بر می گیرد. معماری بوتیک هتل سنگ سیاه برای طراحی کلاسیک و مدرن هر دو به کار برده می شود.

رنگ در دکوراسیون داخلی هتل

رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی هتل

رنگها یکی از جزییات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی به حساب می آیند و تاثیر زیادی در بینندگان و مهمانان می گذارند. انتخاب رنگ مناسب به جلب مشتریان و جذب بیشتر مهمانان به هتل می انجامد. رنگ های مناسب برای طراحی داخل هتل شامل رنگ سفید، رنگ آبی، طلایی و برنزی، سبز و قرمز می گردد که حس فضایی منحصر به فرد و لوکس را در هتل ایجاد می نماید. رنگ سفید به هتل لوکس و مدرن حس آرامش می بخشد و انتخاب رنگ روشن فضای داخل هتل را روشن تر می نماید که با ترکیب جزییات و تزیینات مختلف با این رنگ سفید زیبایی فضا دوچندان می شود. رنگ دیگری که برای هتل استفاده می شود رنگ آبی است که علاوه بر ایجاد احساس آرامش طیف های مختلف رنگ آبی احساس شادابی و شیک بودن را به محیط هتل اضافه می کند. از طرفی این رنگ برای هتلهای ساحلی و هتلهایی با سبک طراحی داخلی ارگانیک استفاده می گردد.
دو رنگ خاص برنزی و طلایی که برای طراحی هتل لوکس و خارق العاده در طراحی به سبک کلاسیک برای هتلهای لاکچری مناسب است. طیف های مختلف رنگ سبز به طبیعی بودن و زیبایی فضا افزوده و حس تازگی و آرامش را در مهمانان القا می نماید و رنگ قرمز رنگی پر انرژی و هیجان انگیز برای هتلهایی در مناطق تجاری به حساب می آید که احساس گرما و انرژی را به مهمانان منتقل می نماید.

انواع اتاق های هتل

انواع اتاق ها در دکوراسیون داخلی هتل

هتلها به طور کلی جز فضای لوکس که برای مهمانان فراهم می کنند در واقع محلی برای استراحت مهمانان هستند. از این در وهله اول اتاقهای یک هتل در طراحی اهمیت می یابند که البته نه تنها باید هویت اصلی هتل را حفظ کنند بلکه به صورت خلاقانه ای طراحی و ساخته شوند. اتاق ها در هتل اندازه های مختلفی دارند که این اندازه ها بر اساس تعداد تخت ها مشخص می گردد. انواع اتاق های هتل شامل اتاق استاندارد یا یک تخته، اتاق دو تخته، اتاق دو تخته تک نفره، اتاق خانواده، سوئیت شامل اتاق خواب اصلی، اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی و حمام و آشپزخانه، اتاق پرچمدار به عنوان لوکس ترین اتاق هتل و نهایتا اتاق ویژه برای مهمانهایی با نیازهای ویژه از جمله افراد معلول و یا مسن می شود.

دکوراسیون داخلی اتاق های هتل

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق هتل

آنچه اتاق یک هتل را به محلی برای ریلکس کردن و کسب آرامش در عین حال که فضایی لوکس و شگفت انگیز را برای مهمانان فراهم می کند بهره گیری از طراحی داخلی خلاقانه است که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. طراحی داخلی اتاق خواب ها بر اساس نوع هتل، سلیقه مشتریان، استانداردهایی که می بایست در طراحی به آن توجه شود انجام شده و دارای تنوع بسیاری است اما هدف اصلی دکوراسیون داخلی اتاق های هتل همانطور که پیشتر اشاره شد ایجاد فضایی راحت، شیک و دلپذیر است که با استفاده از عناصری که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد امکان پذیر می باشد.

  • مبلمان و اثاثیه اتاق خواب شاید اولین جزء دکوراسیون داخلی باشد که می بایست به درستی انتخاب شوند تا فضایی راحت برای مهمانان فراهم کنند. از طرفی به لحاظ رنگ و طرح زیبا و در هارمونی کامل با نمای داخلی اتاق خواب باشند.
  • متریال در طراحی داخلی اهمیت زیادی دارد و پارچه ها و پوشش هایی که برای تخت و مبلمان و حتی دیوارها استفاده می شود محیط لوکس و شیکی برای اتاق خواب هتل فراهم می کند. این متریال ها باید با کیفیت و از پارچه های نرم با الگو و طرح هایی که با سبک طراحی داخلی هتل سازگار است انتخاب گردد.
  • رنگ ها نیز یکی دیگر از جلوه هایی است که در دکوراسیون اتاق هتل چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند و البته آرامش را به مهمانان القا می کند. رنگهایی آرام و دلپذیر برای دیوارها و مبلمان همچون آبی، سفید، طوسی و سبز با هدف ایجاد احساس آرامش و راحتی انتخاب می شوند.
  • نورپردازی در طراحی داخلی اتاق هتل با هدف تامین نور کافی برای اتاق خواب انجام می شود و از این رو پنجره های بزرگ نیز برای ورود نور در طراحی پلان تعبیه می شوند. نورپردازی باید به درستی ترکیبی از نورهای ملایم و پراکنده، لامپهای دیواری و لوسترها، چراغ های رومیزی و آباژورها به دست آید که فضای دلپذیر با نور کافی را ایجاد می کنند.
  • طراحی داخلی یک اتاق تنها شامل تخت و نور و رنگ نمی شود، عناصر هنری و تزیینات نیز در زیباسازی دکوراسیون داخلی اتاق هتل موثر است و همچنین نباید از تاثیر جزییاتی همچوت نقاشی ها و تصاویر، آینه کاری های زیبا و تنوع دکوراسیون در چیدمان داخل اتاق هتل غافل شویم.
  • طراحی داخلی مناسب اتاق ها در کنار هوشمندسازی فضا همچون طراحی نمای متحرک ساختمان، تلویزیون و سیستم تهوه مطبوع، اینترنت و سایر فناوری های مدرن آسایش و رفاه را برای ساکنین فراهم می کند. از طرفی در برخی مواقع در دکوراسیون اتاق خواب هتل
  • به فضایی برای کار کردن نیز توجه می شود. فضای کار شامل میز کار و صندلی که در هارمونی کامل با دکوراسیون داخلی اتاق های هتل است می شود.

دکوراسیون داخلی لابی هتل

طراحی لابی هتل

اولین قدم هر مهمانی در یک هتل بخش لابی است که در واقع اولین بخشی است که با طرحی خیره کننده میتواند مهمانان را به خود جذب نماید. از طرفی لابی نقطه ای پرتردد و جزء اصلی هتل به حساب می آید و در نتیجه دکوراسیون داخلی لابی هتل اهمیت زیادی دارد تا با سبک طراحی خود بیانگر فضایی دلپذیر، شیک و مکانی برای ایجاد خاطره های منحصر به فرد باشد. همانند هر نقطه دیگر اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی لابی هتل را نمی توان نادیده گرفت و البته می بایست بیان کنیم که در راستای این هدف جزییاتی که برای دکوراسیون سایر بخش ها اشاره کرده ایم در اینجا نیز به کار می آیند. لابی هتل نشیمن گاهی دارد که افراد می توانند به راحتی در این بخش استراحت کنند و منتظر دوستانتان آشنایان بمانند و از طرفی بخش دیگر آن یعنی میز اطلاعات محل قرار گیری کارکنان هتل برای رسیدگی به امور رزرو اتاق می باشد. جزییاتی که می بایست به آن توجه شود شامل مبلمان و صندلی ها که باید راحت و شیک باشند و با رنگهای ملایم و پارچه های نرم پوشانده شوند. پرده ها و پارچه های رو میزی با استفاده از پارچه های با کیفیت و الگوهای زیبا تهیه شوند و معمولا از مخمل، پنبه و یا ابریشم برای ظاهری لوکس و خاص استفاده می شود. دکوراسیون داخلی لابی هتل تنها شامل موارد گفته شده نمی شود بلکه نورپردازی مناسب به فضای لابی شخصیتی منحصر به فرد می دهد و معمولا از نورهایی با هدف جلب توجه مهمانان و احساس آرامش و راحتی آنها بهره برده می شود.
تزیینات دیواری، تابلوها، آثار هنری، مجسمه ها در دکوراسیون لابی هتل با توجه به سبک و موضوع هتل در کنار رنگ لابی هتل و گیاهان زینتی و گلهای زیبا حس زندگی و محیطی شاد را در مخاطبین ایجاد می کند.

دکوراسیون داخلی روف تاپ هتل

طراحی دکوراسیون داخلی روف تاپ هتل

روف تاپ و طراحی آن با هدف ایجاد فضایی دلپذیر برای گذران وقت ساکنین هتل فراهم می کند و امکان دسترسی به منظره های شهر و مناظر طبیعی را به مهمانان می دهد. از طرفی معمولا این فضا با رستوران یا کافه ای کوچک ادقام می شود و مبلمان و صندلی های راحتی با متریالی مقاوم در برابر شرایط جوی و رطوبت فضا را پر خواهند کرد. همچنین از لامپ های مخصوص برای فضای باز برای ایجاد فضایی رمانتیک در یک شب زیبا در مهمانان حس خوشایندی را ایجاد می کند.
محیط روف تاپ که معمولا به اسم روف تاپ گاردن شناخته می شوند از گلدانها و گیاهان تزیینی پر می شوند که در برابر نور خورشید و خشکی هوا مقاوم می باشند و حس زندگی را در بیننده تداعی می کنند. در برخی مواقع در طراحی دکوراسیون داخلی روف تاپ هتل قسمتی به استخر، جکوزی و سایر زیرساخت های ورزشی اختصاص داده می شود و همچنین فضایی برای جشن و مراسمات خاص در نظر گرفته می شود و یا در برخی مواقع در دکور روف تاپ هتل به فضایی برای نشستن و تماشای فیلم شبیه به سینمایی کوچک نیز توجه می شود. از یک اوپن بار و یا آشپزخانه باز همانطور که گفتیم برای اینکه مهمانان بتوانند از خوراکی و نوشیدنی با نگاه به مناظر لذت ببرند برای ایجاد تجربه ای خارق العاده استفاده می شود.

دکوراسیون داخلی رستوران هتل

طراحی دکوراسیون رستوران هتل

رستوران هتل علاوه بر اینکه می بایست غذاهایی خوشمزه و خاص برای مهمانان سرو کند همچنین باید محیطی زیبا و دلپذیر داشته باشد تا تجربه ای تاثیر گذار برای مهمانان پدید آورد. طراحی میز و صندلی ها در دکوراسیون داخلی رستوران هتل باید به گونه ای باشد که بتوان به راحتی غذاها و نوشیدنی ها را روی میز جای داد و صندلی ها نیز استاندارد و راحت باشند. نمای داخلی رستوران با بهره گیری از متریال طراحی نما با کیفیت از جمله سنگ و چوب و سرامیک و سایر متریال ها با توجه به سبک هتل برای دیوارها، کف پوش و سقف فضایی منحصر به فرد برای مشتریان ایجاد می کند. در بخش رستوران هتل نیز نورپردازی داخلی همانند نورپردازی نما اهمیت دارد و استفاده از پنجره های وسیع که نور کافی را برای محیط فراهم می کنند.

نورپردازی هتل

نورپردازی در دکوراسیون داخلی هتل

تا به اینجا به صورت جزیی درباره اهمیت نورپردازی در بخش های مختلف هتل گفته ایم و نمی توان اهمیت این عنصر را در طراحی دکوراسیون داخلی هتل نادیده بگیریم. نورپردازی مخصوص در محیط هتل شامل نور معمولی و عمومی می شود که از لامپهای سقفی ساطع می شود و به صورت مساوی در محیط پخش میگردد. نور ملایم و مناسب مهمان که با استفاده از لامپهای رو میزی، لامپهای دیواری و چراغ های زمینی با توان کم فراهم می گردد. نورپردازی محیطی با استفاده از نوارهای LED در سقف، پایه های دیوار و ستون ها، زیر مبل و صندلی و البته نورهای تزیینی با استفاده لوسترها، چراغ های آویز و لامپ های طرح دار که نقاط استراتژیک هتل از جمله لابی، رستوران و اتاق های خاص و ویژه نیز قابلیت ایجاد اتمسفری شگفت انگیز برای مهمانان را دارند.

نکات دکوراسیون داخلی هتل

جزییات و نکات مربوط به طراحی داخلی هتل

برای اینکه بتوانید برای مهمانان تجربه ای خارق العاده را فراهم کنید بهتر است به نکاتی توجه کنید که شامل:

  • توجه به استانداردهای بین المللی در دکوراسیون داخلی و تطبیق و پیروی از استانداردهای هتل داری جهان در زمینه ایمنی، راحتی و ارائه خدمات.
  • موضوع هتل باید با سبک معماری هتل هماهنگ و سازگار باشد.
  • توجه به رنگ دکوراسیون داخلی با توجه به سبک طراحی داخلی و البته انتخاب روشنایی مناسب.
  • متریال با کیفیت با دوام برای مبلمان، کف پوش و دیوار، اثاثیه و لوازم اتاق خواب که بیانگر شکوه و عظمت دکوراسیون داخلی هتل باشد.
  • قابلیت استفاده از فضا به صورت چند منظوره برای نشستن، کار کردن و ملاقات های اجتماعی.
  • توجه به جزییاتی همچون تزیینات دیواری، پوسترها، گدان و فرشها در زیباسازی دکوراسیون هتل داخلی.

آرامش مخاطب در طراحی داخلی هتل

آرامش مخاطب در دکوراسیون داخلی هتل

راحتی مهمانان در هتل یکی از اهداف اصلی هتلداران است و اولیت اصلی آرامش مهمانان است که با سرویس دهی درست و ایجاد محیطی آرامش بخش فراهم می شود. در واقع طراحی داخلی اقدامی ضروری برای ایجاد محیطی جهت ریلکس شدن مشتریان است. رنگهای ملایم همچون آبی، سبز، بژ و استفاده از رنگها تیره و پررنگ به میزان معقول، نورپردازی ملایم برای ایجاد حس گرما و آسایش، متریال طبیعی همچون چوب و سنگ و پارچه های طبیعی، اختصاص فضاهایی برای تفریح و استراحت از جمله اتاق بازی، کتابخوانه، گلخانه، اسپا و غیره برای رفع استرس های روزمره، تزیینات طبیعی از جمله گیاهان زینتی، سنگهای دکوراتیو و جزییاتی به رنگ آبی که حس آرامش و تعادل را تداعی می کنند همگی در زمره کارهایی قرار می گیرد که آرامش مخاطب در طراحی داخلی هتل را به همراه دارد.

مبلمان و صندلی مخصوص در دکور هتل

مبلمان و صندلی مخصوص در دکوراسیون داخلی هتل

یک دکوراسیون داخلی زیبا با چیدمان صحیح اجزای یک دکوراسیون به وجود می آید و یکی از پرکاربردی ترین اجزای دکور هر فضایی مبلمان و اثاثیه است که می بایست با توجه به سبک طراحی داخلی به درستی انتخاب شود. مبلمان و صندلی ها در هتل نیز یکی از مهمترین عناصر در دکوراسیون هتل در اتاق، لابی و رستوران و غیره به حساب می آید و می بایست راحتی و آسایش مهمانان را تامین کند. صندلی ها می بایست پشتی بلند داشته باشند تا بتوان به راحتی به آن تکیه کرد و مبلمان نیز از پارچه های نرم و بادوام تهیه شوند.
همانطور که پیشتر گفته ایم انتخاب طرح و رنگ برای مبلمان می بایست با طراحی دکوراسیون داخلی فضای هتل هماهنگ باشد و از طرفی این مبلمانها باید در اندازه مناسب انتخاب شوند تا فضای زیادی را اشغال نکنند و رفت و آمد در فضا به راحتی صورت گیرد. کیفیت دوخت، نرمی پارچه، الگوها و طراحی دقیق مبل برای بالا بردن کیفیت اقامت ساکنین هتل اهمیت دارد.

دیوارها در دکوراسیون داخلی هتل

دیوارها در طراحی دکوراسیون داخلی هتل

نما داخلی همانند نمای خارجی در جذب مشتریان موثر است و راه های زیادی برای دکور نمای داخلی وجود دارد. برای هتل زیبای خود می توانید از متریال با کیفیت از جمله چوب، سنگ، سرامیک و غیره در رنگهای مختلف و البته تزیینات و المان های منحصر به فرد جهت طراحی نمای داخلی یعنی دیوارها استفاده کنید. رنگ و متریال انتخاب شده بر اساس سبک طراحی هتل برای ایجاد دکور لوکس و منحصر به فرد به کار گرفته می شوند و رنگها برای اتاق هتل ملایم و طبیعی هستند تا احساس آرامش و راحتی را در مهمانان فراهم کند و در فضاهای اجتماعی و لابی به طور معمول رنگ دیوارها جذاب و شیک است. تزییناتی از جمله تابلوها، نقاشی، آینه ها و کاشی های دیواری و شیک به خصوص در دکوراسیون داخلی مراکشی که سرامیک و کاشی های زیبا با طرح هایی چشم گیر استفاده می شوند.
در برخی مواقع طراح دکور داخلی با دیوارهای سه بعدی به فضا به طور خلاقانه جذابیت منحصر به فردی می بخشد که چشم بیننده را به خود خیره می کند. این کار معمولا با پانلهای دیواری سه بعدی، کاشی های دیواری سه بعدی و حتی اضافه کردن الگوهای سه بعدی بر روی دیوار انجام می شود.

تابلو در دکوراسیون داخلی هتل

تابلو در طراحی دکوراسیون داخلی هتل

انتخاب تابلوها در دکوراسیون داخلی بر اساس سبک طراحی انجام می شود. در کوراسیون داخلی مدرن از سبکهای مدرن تابلو و در طراحی داخلی کلاسیک و دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک از سبک کلاسیک بهره برده می شود. طراح دکوراسیون داخلی می بایست در انتخاب و قرار گرفتن تابلوها روی دیوار دقت لازم را داشته باشد تا فضا به لحاظ بصری بهبود یابد نه اینکه منجر به شلوغی بیشتر فضا شود. اندازه تابلوها باید مناسب باشد و تعادل بین تابلوها و سایر عناصر دکوراسیون برقرار گردد. همچنین قرار گیری تابلوها در جایی است که بتواند نظر مهمانان را به خود جلب کند، همانند دیوار لابی، رستوران و اتاقهای هتل.
تابلوها باید در طرح ها، تصاویر و سبکهای جذاب و متنوع برای فضا انتخاب شوند ولی با هم به لحاظ رنگ و موضوع همخوانی و هارمونی داشته باشند. برای زیبایی بیشتر و جلب توجه بیشتر به تابلوها از نورپردازی درست استفاده شود. نورپردازی نقطه ای با تمرکز بر نشان دادن تابلو به برجسته شدن تابلوها در فضا کمک می کند.

گرامافون ها در دکوراسیون داخلی هتل

گرامافون ها در طراحی دکوراسیون داخلی هتل

در طراحی کلاسیک هتل از عناصر آنتیک و عتیقه استفاده می شود و حس نوستالژی در بیننده برانگیخته می شود. یکی از این عناصر جذاب و خاص گرامافون است. گرامافون ایده جالبی برای تزیین اتاق مهمانان و یا حتی رستوران هتل است. گرامافون ها همچنین می توانند در محل لابی قرار گرفته و در طرح ها، اشکال و ابعاد مختلف تهیه شوند. علاوه بر زیبایی خاصی که گرامافون به دکوراسیون داخلی می بخشد قابلیت پخش موسیقی را نیز دارد و مهمانان را سرگرم می کند.
استفاده از گرامافون ها در دکوراسیون داخلی هتل یک ایده جذاب و جالب است که می تواند به تجربه اقامتی مهمانان افزوده و جلب توجه آنها را به خود جلب کند.

پرده در دکوراسیون هتل

پرده در دکوراسیون داخلی هتل

جزء دیگر دکوراسیون داخلی پرده ها هستند که به زیبایی محیط هتل می افزاید و البته کاربردی است چرا که به تنظیم نور طبیعی در محیط هتل کمک می نماید. علاوه بر قابلیت کنترل نور، حفظ حریم خصوصی مهمانان از جمله ضروریات بهره گیری از پرده در دکوراسیون هتل است. پرده ها باید از متریال نرم و با کیفیت همچون موسلین، پنبه و یا پارچه هایی با بافت نرم ولی زخیم استفاده شود. سبک طراحی داخلی هتل روی انتخاب رنگ، الگوها و طرح هایی که می توانیم برای پرده ها انتخاب کنیم تاثیر می گذارد.
در صورتی که پرده ها شفاف و بسیار سبک باشند معمولا از لایه دوم برای تنظیم بهتر نور و حریم خصوص استافده می شود. این لایه دوم حتی به حفظ بهتر پرده در برابر حرارت خورشید کمک می کند.

هزینه های هتل برای طراحی دکوراسیون

هزینه های هتل برای طراحی دکوراسیون داخلی

آنچه برای کارفرمایان در طراحی هتل چه نمای بیرونی و چه نمای داخلی اهمیت دارد این است که در برابر هزینه هایی که انجام می دهند چه سودآوری خواهند داشت و استفاده درست از بودجه ای که برای طراحی در نظر گرفتن و سپردن کار به دست معماری کاردان می تواند بخشی از نگرانی های کارفرمایان را کاهش دهد. هزینه های دکوراسیون داخلی هتل به اندازه هتل، اینکه هتل تا چه حد لوکس است، سبک دکوراسیون داخلی مد نظر صاحبان، محل و موقعیت قرارگیری هتل و نیاز ساکنین بستگی دارد. طبیعی است که هر چقدر هتل بزرگتر باشد هزینه های دکوراسیون داخلی بیشتر می شود. افزایش قیمت دکوراسیون داخلی با سطح لاکچری بودن هتل و تمایل به رعایت استاندارهای بین المللی برای بالابردن امتیاز هتل ارتباط مستقیم دارد. حتی در برخی مواقع طراحی هتلها به سبک مدرن و لوکس هزینه بیشتری از طراحی هتلها به صورت ساده و کلاسیک دارد. متریال به کار گرفته شده در طراحی داخلی نیز یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت طراحی داخلی است. درست است که مواد با کیفیت پایین می تواند هزینه کمتری با توجه به بودجه شما داشته باشد ولی اینکه نیاز است در زمان کمتری به تعمیر و تعویض آنها بپردازید خود بیانگر هزینه های هتل بیشتر در بلند مدت است، پس بهتر است متریال به درستی و با کیفیت و دوام لازم انتخاب شوند. بستگی به موقعیت و محل زمین و هزینه های ساخت و ساز آن ممکن است بودجه کمتری برای دکوراسیون داخلی باقی بماند و از این رو مصرف بهینه این بودجه برای طراحی داخلی اهمیت زیادی دارد. اما چطور هزینه دکوراسیون داخلی هتل را کم کنیم؟

  1. مواد مقرون به صرفه ولی با کیفیت مناسب با بررسی تخفیف ها و پیشنهادات ویژه بازار
  2. مبلمان های چند منظور برای استفاده مختلف در اتاق ها
  3. تزیینات ساده و کم هزینه مثل نقاشی های ساده، پارچه های ارزان قیمت تر و تزیینات دیواری کم هزینه تر و ساده تر
  4. بازیافت مبلمان های قدیمی و متریالهای قدیمی
  5. بهره گیری از معماران و متخصصان محلی، کارگران محلی جای شرکتهای بزرگ
  6. طراحی دکوراسیون داخلی هوشمندانه تا متریالها و طراحی انجام شده منجر به افزایش کارایی کاهش هدر رفت منابع شود
  7. بودجه طراحی داخلی باید مدیریت شده صرف شود و از هزینه های اضافی در جهت گام بزرگ در طراحی جلوگیری شود

طراحی نما هتل

طراحی نما برای هتل

تا به اینجا درباره دکوراسیون داخلی هتل گفته ایم ولی بد نیست درباره طراحی نما هتل نیز چند خطی برایتان توضیح دهیم. سبک طراحی هتل ها امروزه به صورت لوکس و مدرن با نمای خارجی با کیفیت و مدرن می باشند و معمولا در طراحی نما کلاسیک از بازسازی هتلهای قدیمی بهره برده می شود و یا نما کلاسیک و یا نما نئوکلاسیک که بیانگر تاریخ و فرهنگ منطقه ای خاص است به نمایش گذاشته می شود. کیفیت متریال نما به کار گرفته شده روی زیبایی نما تاثیر می گذارد و می بایست بگوییم که نما خیره کننده یکی از راه های آسان جذب مشتری است. نما سنگ در طراحی کلاسیک، نمای سیمانی، نما شیشه ای، نمای چوبی، نما آلومینیومی و غیره همگی روی زیبایی و لوکس بودن نمای هتل موثرند. طراحی و دیزاین نمای بیرونی هتل در کنار نورپردازی نما می تواند جذابیت هتل را چندین برابر نماید.

طراحی و دکوراسیون داخلی هتل بر اساس تعداد ستاره

طراحی و دکوراسیون داخلی هتل بر اساس تعداد ستاره

با توجه به استانداردهای خاص هتلداری طراحی و دکوراسیون هتل ها بر اساس تعداد ستاره می توانند تقسیم بندی شوند. هتلها بر اساس تعداد ستاره ها دسته بندی می شوند و می بایست یک سری استانداردها، خدمات و تجهیزات را ارائه نمایند.

  • هتل یک ستاره دارای دکوراسیون داخلی ساده، اتاق های ساده و حداقل نیازها شامل تلویزیون، تلفن، تهویه مناسب و سرویس بهداشتی و حمام است و در طراحی این مجموعه سادگی و کاربردی بودن فضا بدون استفاده از جزییات و تزیینات لوکس و پیچیده تاکید می شود.
  • هتل دو ستاره دارای اتاقهایی با ابعاد بزرگتر از هتل یک ستاره و امکانات بیشتر است ولی با این حال تاکید دکوراسیون داخلی روی راحتی و کاربردی بودن فضا برای مهمانان است.
  • دکوراسیون هتل 3 ستاره با استفاده از مواد با کیفیت، دقت در جزییات و خدمات بهتر به مهمانان با هدف ایجاد اتاق هایی راحت، فضای بزرگتر و زیبایی بیشتر در فضا با استفاده از لوازم و اثاثیه مناسب در رنگهای خاص ولی ساده صورت می گیرد.
  • دکوراسیون هتل 4 ستاره با امکانات لوکس تری همچون تلویزیون ال سی دی، مینی بار، اینترنت رایگان و سیستم صوتی مناسب طراحی می شود. در واقع طراحی داخلی برای هتل چهار ستاره با مواد با کیفیت، جزییات بیشتر، تزیینات لوکس و مدرن انجام می شود.
  • اما در نهایت برای دکوراسیون هتل 5 ستاره و بالاتر یعنی دکوراسیون هتل 7 ستاره نه تنها کیفیت اتاق ها به لحاظ امکانات و توجه به راحتی مهمانان افزایش می یابد بلکه به لحاظ طراحی داخلی لوکس به کیفیت فوق العاده متریالهای طراحی داخلی، رفاه و آسایش با انتخاب اثاثیه و لوازم لوکس و تزیینات و جزییات لوکس با توجه به موضوع هتل توجه می شود. هتل پنج ستاره و هتل هفت ستاره جزء باکیفیت ترین و زیباترین هتلهای بین المللی به حساب می آیند که استانداردهای مختلفی را رعایت نموده و خدمات استثنایی را ارائه می دهند.

پرسشهای متداول پیرامون طراحی دکوراسیون داخلی هتل

  1. چه عواملی در طراحی دکوراسیون داخلی هتل مهم هستند؟ در طراحی دکوراسیون داخلی هتل، عواملی مانند سبک و موضوع هتل، تجربه مشتری، استانداردهای راحتی و رفاهی، استفاده از مواد با کیفیت و ماندگاری، نورپردازی، و استفاده بهینه از فضاها اهمیت دارند.
  2. چگونه می توان طراحی دکوراسیون داخلی هتل را با توجه به موضوع هتل انجام داد؟ موضوع هتل می تواند به عنوان راهنمایی برای طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال، یک هتل بوتیک با موضوعیت دریایی می تواند از رنگ های آبی و نقوش مرتبط با دریا استفاده کند.
  3. چگونه می توان در طراحی دکوراسیون داخلی هتل احساس راحتی و دلبستگی برای مشتریان فراهم کرد؟ برای ایجاد احساس راحتی و دلبستگی برای مشتریان، از رنگ های آرامش بخش، استفاده از مواد نرم و راحت، ایجاد نورپردازی مناسب، و طراحی فضاهای باز و محل های استراحتی مطلوب استفاده می شود.
  4. چه تأثیری از نورپردازی مناسب در دکوراسیون داخلی هتل به دست می آید؟ نورپردازی مناسب می تواند احساس راحتی و دلبستگی را برای مشتریان ایجاد کند، فضاهای هتل را بزرگ تر و دلپذیرتر به نظر بیاورد، جزئیات دکوراسیون را برجسته کند، و تأثیر مثبتی بر روی احساسات مشتریان داشته باشد.
  5. چگونه می توان هزینه های طراحی دکوراسیون داخلی هتل را کنترل کرد؟ برای کنترل هزینه ها، می توان از انتخاب مواد با کیفیت مناسب و قیمت منطقی، برنامه ریزی دقیق برای مراحل طراحی و اجرا، استفاده از استراتژی های مدیریت هزینه، و همچنین همکاری با تیم های حرفه ای و کارآزموده استفاده کرد.
  6. بازسازی ساختمان هتل های قدیمی چه اهمیتی دارد؟ هتلهای قدیمی برای کسب درآمد مناسبند چرا که نیاز به اختصاص هزینه برای طراحی و ساخت هتل نیست و با بازسازی فضا مکانی خارق العاده با پشتوانه تاریخی و فرهنگی منحصر به فرد را برای مهمانان فراهم می کند. در برخی مواقع حفظ ساختمان هتلهای قدیمی بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ یک منطقه به حساب می آیند. با بازسازی هتلهای قدیمی می توان از فضاها به صورت مدرن تر و کاربردی تر استفاده نمایید و با توجه به جذابیت و قدمت هتلهای قدیمی رقابت پذیری هتل افزایش می یابد.

نمونه های طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی مریم

چالش اصلی پروژه این بود که زمان ارجاع کار به دفتر همستان، سازه و تاسیسات آن طراحی و اجرا شده بود. بنابراین طراح ناچار بود که مطابق با س...

ادامه مطلب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی کارخانه خودچسب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی پروژه خودچسب از حساسیت ها و اهمیت های بسیاری برخوردار بود. اول این که پروژه در مجاورت اتوبان فتح( جاده قدیم...

ادامه مطلب

طراحی نما و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی آوید شماره 2

ساختمان آوید شماره دو واقع در شمال غرب تهران در منطقه سعادت آباد در زمینی به ابعاد 20 *50 متر (مساحت هزار متر مربع) واقع شده است. موقعی...

ادامه مطلب