طراحی

طراحی نمای مغازه شیک با سرامیک

طراحی نمای مغازه شیک با سرامیک

نمای مغازه اولین قسمتی است که در ارتباط با خریدار قرار دارد و چشم گیر بودن آن خریدار را به داخل مغازه جذاب می کند. برای شروع کارتان یا حتی بازسازی مغازه خود توصیه می نماییم که طراحی نمای مغازه خود را به روش درست و با متریال طراحی نما که نه تنها زیبا هستند بلکه دوام کافی دارند استفاده کنید. دوام متریال به کارگرفته شده برای طراحی نما نیاز به تعمیر و نگهداری را برای شما کاهش داده و در نتیجه هزینه طراحی نما را کم می کند. یکی از انواع متریالهای طراحی نما برای نمای مغازه شیک و جذاب استفاده از سرامیک است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی می توان حتی از پرینترهای سه بعدی برای طراحی سرامیک های سه بعدی بهره برد و ظاهری متفاوت و لوکس به نمای مغازه داد. اگر تا به حال به سرامیک برای نماسازی فکر نکرده اید توصیه می نماییم با ما همراه شوید تا بیشتر درباره طراحی نمای مغازه شیک با سرامیک بدانید.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

نمای مغازه با سرامیک چیست؟

نمای مغازه با سرامیک چیست؟

نمای مغازه با سرامیک چیست؟

نمای مغازه می تواند در سبک های مختلف طراحی و اجرا گردد که شامل نما مغازه کلاسیک و نما مغازه مدرن است. نما مغازه سرامیکی یکی از انواع نمازه مغازه مدرن می باشد که به جای بهره گیری از سنگ های گرانقیمت در فرایند طراحی نما کلاسیک از سرامیک بهره می برد که نه تنها دوام کافی را دارد بلکه در طرح ها و رنگ های مختلف طراحی و تولید می شوند. برای طراحی نمای مغازه شیک با استفاده از سرامیک، کارفرما می بایست ابتدا به میزان بودجه، مساحت مغازه، تعداد طبقات مغازه، موقعیت ظاهری مغازه، ارتفاع آن و طرحی که مد نظر وی هست فکر کند. البته لازم به ذکر است علاوه بر نمای بیرونی مغازه کارفرما می بایست به نمای داخلی یا به عبارت دقیق تر طراحی  داخلی مغازه نیز فکر کند که در هارمونی کامل با نمای بیرونی باشد. از طرفی در صورت طولانی شدن زمان طراحی و اجرای نمای مغازه کارفرما هزینه از دست دادن مشتری را نیز متقبل می شود به همین خاطر سپردن طراحی و اجرای نما به دست طراحان حرفه ای و معماران قابل می توان زمان کمتر و نهایتا نمای زیباتری را برای مغازه ایجاد کند.

 نمای مغازه تجاری دو طبقه با سرامیک

نمای مغازه تجاری دو طبقه

نمای مغازه تجاری دو طبقه

سرامیک یکی از متریالهای پرکاربرد برای ایجاد المانهای تزیینی زیبا از گذشته تا به امروز در طراحی کلاسیک بوده است ولی به دلیل دوام بیشتر و سهولت نگهداری در طراحی نما به سبک معاصر از سرامیک برای اجرای نمای بیرونی مغازه تجاری به کار برده می شود و یکی از نمونه های زیبای آن را می توان به ساعت فروشی پیاژه که با سرامیک آبی و طلایی طراحی شده اند اشاره نماییم که زیبایی خاصی به نمای این مغازه تجاری ارائه نموده است. توجه داشته باشید برای طراحی نمای مغازه دو طبقه نیاز به استفاده از مقدار بیشتری از سرامیک است و البته این نما به صورت نمای خشک با استفاده از ریلها نصب و اجرا می شوند. روش سنتی اجرای نما استفاده از ملات است ولی سرامیک دیگر به روش گذشته برای نمای مغازه دو طبقه نصب نمی شود. از این رو روش جدید اجازه می دهد سرامیک در برابر ضربه، خوردگی و سایش کمتر آسیب ببیند و در صورت آسیب به آسانی با جایگزین کردن قطعه آسیب دیده که همانند پازل کنار هم قرار گرفته اند به حالت قبل برگردد.

نمای مغازه تجاری یک طبقه با سرامیک

نمای مغازه تجاری یک طبقه

نمای مغازه تجاری یک طبقه

در صورتی که برای نمای بیرونی مغازه یک طبقه از سرامیک استفاده می نمایید می توانید بسته به نوع سرامیکی که به کار می برید می توانید از روش سنتی برای نصب سرامیک در نمای مغازه استفاده کنید. انواع مدرن سرامیک نما نه تنها ماندگار هستند بلکه بسیار به لحاظ محیط زیستی پایدار و بسته به سلیقه مشتریان منعطف هستند. از طرفی علاوه بر روش های سنتی در ساخت سرامیک علاقه مندان می توانند سرامیک خود را به صورت دو یا سه بعدی انتخاب کنند و در اشکال، طرح و رنگ و انواع برجسته این سرامیک ها را سفارش دهند.

نمای مغازه دو نبش با سرامیک

نمای مغازه دو نبش

نمای مغازه دو نبش

در طراحی نما مغازه دو نبش در متراژ بر اساس ارتفاع و طبقات مغازه افزایش می یابد چرا که فقط از روبرو نماسازی صورت نمی گیرد بلکه این نماسازی در جنب دیگر ساختمان نیز صورت می گیرد که هر دو می بایست یکپارچگی و هارمونی خاصی را ارائه نمایند که به زیبایی بیشتر نما منجر شود. سرامیک زیبایی، دوام و مقاومت بالایی دارد ولی توجه داشته باشید در صورت سفارشی سازی قیمت سرامیک جهت طراحی نما افزایش می یابد که به افزوده شدن هزینه طراحی نما می انجامد. کارفرمایان می بایست پیش از اقدام به تصمیم گیری در مورد نمای مد نظر خود از لیست قیمت طراحی نما اطلاع کسب نمایند و از مشاوره طراحی نما بهره مند گردند تا با چشم باز برای طراحی نما مغازه خود اقدام نمایند.

نمای ورودی مغازه با سرامیک

نمای ورودی مغازه

نمای ورودی مغازه

ورودی مغازه اهمیت زیادی دارد چرا که اگر جذاب و شیک باشد مشتریان مایلند از ورودی بگذرند و وارد مغازه شوند. نمای ورودی مغازه با سرامیک در ترکیب با فلز و شیشه که درب ورودی را می سازند ورودی مدرن و نمای ترکیبی زیبا ایجاد می کنند که می بایست به لحاظ رنگ و طرح با هم هماهنگ باشند. سرامیک های مختلفی برای طراحی نمای سرامیکی وجود دارد و شامل پرسلان، تراکوتا، لعاب دار، سرامیک سنگی، اسلوب و سفالی می شود که برای ورودی مغازه بسیار پرکاربرد و شیک است.

نورپردازی نمای بیرونی مغازه با سرامیک

نورپردازی نمای بیرونی مغازه

نورپردازی نمای بیرونی مغازه

یادتان باشد نمای مغازه تنها در روز نباید قابل دیدن باشد بلکه می بایست در شب نیز بدرخشد. از این رو نورپردازی نمای بیرونی مغازه یکی از جزییات اصلی است که می بایست به آن توجه کنید. در واقع این نورپردازی نما با نورپردازی برای تابلو مغازه و نام برند شما هماهنگ خواهد بود و می توانند علاوه بر درخشندگی دید بهتری برای نما ایجاد کند. درخشش نما مغازه در شب به پیدا کردن راحت تر مغازه شما کمک می کند و ترکیب آن با سرامیک در طراحی زیبایی را چندین برابر می نماید و در واقع طراحی نمای مغازه لاکچری با سرامیک را امکان پذیر می نماید.

پرسشهای متداول پیرامون طراحی نمای مغازه شیک با سرامیک

  • چرا نمای مغازه اهمیت زیادی در جلب توجه خریداران دارد؟ نمای مغازه اولین قسمتی است که در ارتباط با خریدار قرار دارد و چشم گیر بودن آن خریدار را به داخل مغازه جذاب می کند.
  • چرا استفاده از سرامیک در طراحی نمای مغازه مورد توصیه قرار گرفته است؟ سرامیک یکی از انواع متریالهای طراحی نما است که به دلیل دوام بالا، سهولت نگهداری، و امکان استفاده از تکنولوژی پیشرفته، در طراحی نمای مغازه شیک و جذاب مورد استفاده قرار می گیرد.
  • چه عواملی برای طراحی نمای مغازه با سرامیک باید در نظر گرفته شوند؟ در طراحی نمای مغازه با سرامیک، عواملی مانند بودجه، مساحت مغازه، تعداد طبقات، موقعیت ظاهری، ارتفاع، و طرح مد نظر از جمله مواردی هستند که کارفرما باید به آنها توجه کند.
  • چرا در نمای مغازه دو طبقه از روش خشک سرامیک با استفاده از ریلها استفاده می شود؟ در نمای مغازه دو طبقه، سرامیک به صورت نمای خشک با استفاده از ریلها نصب و اجرا می‌شود، این روش نه تنها دوام و مقاومت بیشتری دارد بلکه در صورت آسیب، جایگزینی آسان قطعات آسیب دیده را فراهم می‌کند.
  • چرا نورپردازی نمای بیرونی مغازه اهمیت دارد؟ نورپردازی نمای بیرونی مغازه، علاوه بر درخشش و جلب توجه در روز، در شب به پیدا کردن راحت‌تر مغازه کمک کرده و با ترکیب آن با سرامیک، زیبایی طراحی نما را چندین برابر می‌نماید.

نمونه طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *