طراحی

طراحی نمای ویلا مدرن یک طبقه

طراحی نمای ویلا مدرن یک طبقه

ویلا جایی برای آرامش گرفتن و لذت بردن از لحظات در کنار عزیزانمان است و انتخاب نمای ویلا و نمای داخلی و ترکیب آن با طراحی دکوراسیون داخلی صحیح می تواند نیازهای ساکنین را برآورده نماید، بر تأثیر نما مدرن بر جذب توجه موثر است و فضایی زیبا و روحیه بخش را برای ساکنین ایجاد کند. در طراحی ویلای مدرن از خطوط ساده و تمیز استفاده می شود که در ترکیب با انواع متریال طراحی نما زیبایی منحصر به فردی ایجاد می نماید که زیبایی منحصر به فردی برای ساختمان ویلا در سبک های طراحی ویلا ایجاد می نماید. در ادامه قصد داریم بیشتر به مشخصات طراحی نمای ویلا مدرن یک طبقه بپردازیم اگر مایلید ویلا مدرن با یک طبقه داشته باشید.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

 

طراحی نمای ویلا مدرن یک طبقه

طراحی نمای ویلا مدرن یک طبقه

اهمیت ویلاهای مدرن با طراحی یک طبقه در معماری در نوع طراحی و اجرای این نماها و البته سادگی و کاربردی بودن آن است از این رو ویژگی هایی از جمله شکل هندسی، ساده بودن طراحی، استفاده از نمای شیشه ای، متریال کاربردی و مدرن، طراحی پلان باز ویلا، نماهای باز و ارتباط با فضای خارجی و بهره گیری از رنگ های پالت نما مدرن برای طراحی نما، نورپردازی نما مدرن و حتی سقف هایی که بر اساس قواعد معماری مدرن طراحی گردیده اند اهمیت زیادی داشته و می توانند فضایی ساده، شیک و منحصر به فرد برای ویلای شما جهت گذاران وقت و ساختن خاطراتی زیبا ایجاد نمایند.

ویژگی های برجسته در نمای ویلا مدرن یک طبقه

ویژگی های برجسته در نمای ویلا مدرن یک طبقه

ویژگی های برجسته در نمای ویلا مدرن یک طبقه

یک نمای مدرن همانطور که گفته شد از ویژگی هایی برخوردار است که می تواند نمای ویلایی مدرن لوکس و خاص را برای ویلا شما ایجاد نماید و این ویژگی ها به طور کلی شامل موارد زیر می شود:

  • سادگی و انطباق با محیط
  • استفاده از جزئیات معماری مدرن
  • انعطاف پذیری در طراحی ویلا

 

سادگی و انطباق با محیط

سادگی و انطباق با محیط

همانطور که پیشتر اشاره کردیم ویژگی هایی در طراحی نمای ویلا مدرن یک طبقه وجود دارد که با خطوط تمیز افقی و عمودی و با اجتناب از هرگونه پیچیدگی در طرح و ساختار نما پیوند خورده است. همچنین یکی از ویژگی های نمای مدرن استفاده از متریال روز و استفاده از مواد با کیفیت در نماهای ویلا می باشد که یکی از آنها بهره گیری از شیشه می باشد که ارتباط بین داخل و خارج ویلا برقرار می کند و نور طبیعی را با بهره گیری از پنجره های بزرگ و درهای ساده شیشه ای به داخل ویلا دعوت می کند. همچنین در طراحی ویلا مدرن از سقف های شیب دار، فلت یا در شکل هندسی خاص استفاده می شود که با مواد مدرن پوشیده می شوند.
با همه آنچه گفته شد لازم است یادآور شویم در طراحی نما و به طور کلی طراحی ویلا بر اساس سلایق و ترجیحات کارفرما صورت می گیرد و البته در طراحی مدرن می بایست به طراح خود اعتماد نمایید تا طراح حرفه ای پروژه شما طرحی بر اساس سلایق شما طراحی و اجرا نماید تا تمامی نیاز ساکنین و البته ویژگی های زیباشناسانه مربوط به نمای مدرن را در بر داشته باشد.

طراحی نما مدرن ویلا

استفاده از جزئیات معماری مدرن

استفاده از جزئیات معماری مدرن

پیشتر درباره ویژگی های کلی مربوط به نمای ویلا مدرن یک طبقه برایتان گفته ایم با این حال می بایست اشاره نماییم که گاها طراحی های مدرن برای ویلاهای یک طبقه و چند طبقه از طرح هایی با پلکان ها، حفره ها و شکلهای هندسی خاص و ساختار هندسی مدرن با خطوط افقی و عمودی و بهره گیری از تراکم مناسب در ایجاد این خطوط و البته فرم های هندسی جسورانه برخوردار است. همچنین طراحان حرفه ای جهت طراحی ویلا مدرن بسته به سلیقه کارفرما و البته باز بودن دستشان برای طراحی که مدرن و دربرگیرنده سبک طراحی آنهاست قادرند ترکیبات سه بعدی و ویژگی های معماری مدرن را با طرحی خاص ابراز نمایند. همچنین از پوششهای مدرن جهت طراحی نما ویلا استفاده می شود که شامل بتن،‌ فلزات، سنگ، چوب و سیمان می باشد. البته موارد گفته شده به این معنی نیست که متریال دیگر برای نماسازی استفاده نمی شود. طراحی یکپارچه و سازگار با محیط اطراف، انتخاب متریال طراحی نما درست و رنگ ها با توجه به محوطه باغ ویلا به طراحی بهتر یک ویلای یک طبقه با نمای مدرن می انجامد.

دلایل طراحی ویلا مدرن با یک طبقه

دلایل طراحی ویلا مدرن با یک طبقه

دلایل طراحی ویلا مدرن با یک طبقه

دلایل متعددی برای طراحی ویلا به سبک مدرن وجود دارد که شامل راحتی و سهولت، تناسب با محوطه ویلا، طراحی ساده، فراوانی نور طبیعی در داخل ویلا و البته محیط مناسبی برای خانواده و زندگی دائمی در ویلا می گردد. در ادامه بیشتر به توضیح این دلایل خواهیم پرداخت.
ویلاهای یک طبقه نیاز به پله ندارند و یا تعداد کمی پله دارند و از این رو وارد و خارج شدن از ویلا برای ساکنین راحت تر است و دسترسی به فضاهای مختلف ویلا با سهولت بیشتری صورت می گیرد. این سبک از ویلاها مناسب افرادی با مشکلات حرکتی، افراد سالمند، و یا به طور کلی افرادی که مایلند به سادگی و بدون دغدغه بالا و پایین رفتن از پله ها بین فضای داخل و خارج ویلا در رفت و آمد باشند. همچنین با توجه به تناسب ویلا و نمای آن با محیط ویلا و محوطه آن، ویلای یک طبقه می تواند تطابق بیشتری با محیط اطراف ویلا داشته باشد و مناسب برای زمین هایی با ویو کوهستان، ساحل و حتی ساخت ویلا روی ناحیه ای با ارتفاع بیشتر نسبت به دریا، ساحل و کوهستان می باشد و در این صورت ویلا مدرن مشرف به این مناظر زیباست.
سادگی طراحی نما مدرن و ویلا مدرن یکی از ویژگی های اصلی این نوع از ویلاهاست و احساس سبکی و تمیز بودن به ویلا می بخشد و معمولا این طراحی ساده با تمرکز بر خطوط ساده و به کارگیری شیشه در قالب بازشوهایی بزرگ با امکان ورود بیشترین نور به داخل ویلا انجام می شود.

نما شیشه ای و یا نمای کرتین وال

نما شیشه ای و یا نمای کرتین وال

نور طبیعی همانطور که قبلا گفته ایم یکی از ویژگی های برجسته درنمای ویلای مدرن یک طبقه است و اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل بسیاری از نماهای مدرن با به کارگیری شیشه و یا کرتین وال طراحی می شوند. نما شیشه ای و یا نمای کرتین وال نور طبیعی را وارد ساختمان می نماید و از طرفی محیط بیرون و داخل ساختمان را به هم مرتبط می نماید. از طریق این نمای شیشه ای می توانیم به آسانی از منظره طبیعی اطراف ویلا خود لذت ببریم. از طرفی به کارگیری از فناوری در طراحی ویلا مدرن یک طبقه راحت تر و کم هزینه تر است. نورپردازی نما، گرمایش و سرمایش محیط و سیستم امنیتی می تواند به راحتی با بهره گیری از فناوری هوشمند سازی شود و در صورت بروز حوادث طبیعی از جمله زلزله زندگی در یک ویلا یک طبقه مزیت به حساب می آید.

محوطه سازی طراحی نمای ویلا مدرن یک طبقه

محوطه سازی طراحی نمای ویلا مدرن یک طبقه

اما می بایست اشاره نماییم یکی از ویژگی های مهم در زمینه طراحی ویلا مدرن مناسب بودن این سبک از مدل های معماری نمای ویلا برای زندگی دائمی ساکنین در ویلاست. ویلا مدرن یک طبقه مناسب خانواده و افزادی است که به دنبال فضای آزاد و بزرگ می گردند و نیازمندند فضاهای مشترک و اجتماعی برای دورهمی های خود داشته باشند.

طراحی نمای خارجی خانه مدرن

طراحی نمای خارجی خانه مدرن

طراحی نمای خارجی خانه مدرن

طراحان برای طراحی و اجرای نمای مدرن با بهره گیری از متریال اقدام به نماسازی می نمایند. انتخاب مواد متنوع و مدرن جهت نماسازی به سلیقه کارفرما و مالک پروژه، شرایط جغرافیایی زمین ویلا و شیوه اجرای معماری به سبک مدرن بستگی دارد. اما همانطور که پیشتر درباره متریال طراحی نما اشاره کرده ایم می بایست اینجا نیز درباره آنها توضیح دهیم. سنگ های طبیعی و مصنوعی جهت طراحی نما مدرن و استفاده از سنگ برای پوشش دیوارها و بخشی از نما مدرن ویلا پرکاربرد است. سیمان و بتن نیز برای ایجاد سطوح ساده و مینیمال برای ویلا به کار گرفته می شود که معمولا با بتن مصنوعی یا سیمان صورت می گیرد و از طرفی طرح های چند بعدی و الگوها و البته جزییات مدرن با سیمان و بتن راحت تر قابل اجرا خواهند بود.

متریالهای پر طرفدار در طراحی نما ویلا مدرن یک طبقه

متریالهای پر طرفدار در طراحی نما ویلا مدرن یک طبقه

از طرفی فلزاتی همچون آلومینیوم، فولاد و استیل ضد زنگ نیز برای طراحی نما مدرن پرکاربرد هستند. لازم به ذکر است از این فلزات به صورت پنل و سطوح فلزی صاف و یا برجسته جهت خلق نماهای مدرن و جسورانه استفاده می گردد. همچنین چوب نیز یکی دیگر از متریالهای پر طرفدار در طراحی نما ویلا مدرن یک طبقه است. چوب عنصری است که به نما گرما و خلوص بیشتری می بخشد و با به کارگیری چوب به صورت پنها روی دیوار نما، درها و سایر فرمهای هندسی چوبی روی نما به زیبایی و گرمای محیط ویلا افزوده می گردد. علاوه بر موارد گفته شده می بایست به شیشه یکی از اجزای جدا نشدنی در طراحی نما با انعطاف پذیری بالا اشاره کنیم که پیشتر درباره آن برایتان گفته ایم.

ایده های طراحی نمای ویلاهای مدرن یک طبقه

ایده های طراحی نمای ویلاهای مدرن یک طبقه

ایده های طراحی نمای ویلاهای مدرن یک طبقه

برای نماهای منحصر به فرد برای خانه یک طبقه ایده های زیادی را می توان به کار گرفت ولی خاص ترین ویژگی های طراحی نما مدرن ویلا یک طبقه در استفاده از نمای شیشه ای، فرم های هندسی خاص و جسورانه، متریال مدرن همچون بتن، آلومینیوم و چوب و ترکیبات آنها، الگو و طرح های هندسی خاص برای نما و سقف مدرن ویلا یک طبقه به نمایش گذاشته می شود. از طرفی نماهای خاص با استفاده از نورپردازی در طراحی نمای ویلا صحیح وهمچنین با استفاده از خطوط نوری یا الگوهای نوری و نورپردازی در نقاطی که مایلیم بیشتر دیده شوند، به خاص شدن بیشتر نماسازی مدرن کمک می نماید. ایده دیگری که می تواند به خاص بودن ویلای شما کمک کند و از طرفی یادآور می شویم که فضاسازی محوطه ویلا و استفاده از فضای سبز در هارمونی کامل با نمای ویلا مدرن یک طبقه می تواند ایده های طراحی نمای ویلا مدرن مناسبی برای نماسازی باشد.

ترکیب رنگ ها در نمای ویلا یک طبقه مدرن

طراحی نمای ویلا مدرن یک طبقه مینیمال

طراحی نمای ویلا مدرن یک طبقه مینیمال

رنگ ها یکی از نکات قابل توجه در زمینه نماسازی به حساب می آیند که می تواند علاوه بر زیبایی به برجستگی طرح و نمای ویلا و نمایش ویژگهای مربوط به طرح مدرن نمای ویلا یک طبقه کمک نماید. ترکیبات رنگ برای نماسازی می تواند شامل رنگ های مربوط به پالت خنثی از جمله سفید، خاکستری، مشکی یا آبی می شود که ترکیب آنها با هم ظاهری ساده و مدرن به ویلا می بخشد. نکته دوم در انتخاب رنگ برای نمای ویلا یک طبقه مدرن کنتراست بین رنگهاست که می تواند به نما حجم لازم را ببخشد و بین رنگهای تیره و روشن یا گرم و سرد کنتراست ایجاد شده زیبایی نما را چندین برابر می نماید.

ترکیب رنگ ها در نمای ویلا یک طبقه مدرن

ترکیب رنگ ها در نمای ویلا یک طبقه مدرن

رنگهای گرم و سرد را با هم ترکیب کنید، به عبارت بهتر می بایست توضیح دهیم که ترکیب رنگ هایی از جمله قرمز، نارنجی، زرد و رنگهای سردی از جمله آبی و سبز حس تعادل و هماهنگی را در نمای مدرن ویلایی یک طبقه ایجاد می کند. رنگهای زنده همچون آبی آسمانی، سبز چمنی و یا نارنجی به نمای خارجی انرژی و جلوه خارق العادی می بخشد. استفاده از رنگهای طبیعی همچون سبز گیاهان، قهوه ای خاکی و یا آبی آسمانی به ویلا حس آرامش و تطابق با محیط اطراف خود را القا می نماید.

رنگهای گرم و سرد در طراحی نمای ویلا مدرن یک طبقه

رنگهای گرم و سرد در طراحی نمای ویلا مدرن یک طبقه

اما آنچه می تواند به خاص بودن نمای مدرن منجر شود استفاده از رنگ های متداول در معماری مدرن است که شامل رنگ آنتراسیت، آبی فیروزه ای، یا خاکستری می گردد که به صورت مدرن در طراحی به کار گرفته می شود که به نما ظاهری شیک و اصیل می بخشد.

طراحی فضای سبز در نما ویلا مدرن یک طبقه

طراحی فضای سبز در نما ویلا مدرن یک طبقه

طراحی فضای سبز در نما ویلا مدرن یک طبقه

فضاسازی در نما ویلا مدرن یک طبقه تاثیر زیادی دارد و می تواند زیبایی ویلا یک طبقه را دو چندان نماید از این رو طراحی باغ ویلا و محوطه سازی صحیح به کمک طراحی حرفه ای بسته به سلیقه مالکین محیطی زیبا و آرامش بخش را برای ساکنین فراهم می آورد. گل های زینتی به رنگهای مختلف و گیاهان رنگارنگ برای گل کاری نمای ساده و شیک یک ویلا یک طبقه مدرن مناسب است. همچنین می توان بوته ها، درختچه ها و یا نهال ها در ترکیب با اارتفعات مختلفی که در فضا سازی و نماسازی وجود دارد بهره برد. از طرفی در طراحی باغ ویلا می بایست مسیر پیاده رو که درب ورودی باغ و باغچه ویلا را به در ورودی ساختمان یا باربیکیو و یا فضای استخر در ویلا استخردار مشخص می کند با استفاده از مصالح مدرن از جمله سنگ و چوب قابل طراحی است. همچنین در کنار این فضاها می توانید از گل های زیبا نیز استفاده نمایید و مسیر رفت و آمد خود را با گلهای رنگارنگ یا شمشاد تزیین نمایید.

نما ویلا یک طبقه در شب

نما ویلا یک طبقه در شب

از درختان سرو و کاج و بوته های شمشاد نه تنها در محوطه سازی نمای داخل حیاط ویلا می توان استفاده کرد بلکه در دیوار بیرونی زمین ویلا نیز در برخی از مواقع کارفرمایان مایلند با درخت کاری فضایی سبز و حریم خصوصی بیشتری را ایجاد کنند. یکی دیگر از روشهای زیبا سازی استفاده از دیوارهای سبز است که با استفاده از پوشش گیاهی و ترکیبات خاصی از گیاهان که در دیوار کاشته می شوند و یا روی تورهای فلزی بر روی گلدان نصب می شوند رایج است. به این سبک از نماسازی همانطور که قبلا درباره آن گفته ایم طراحی نما سبز گفته می شود و می توانید با مراجعه به این مقاله بیشتر درباره آن بدانید.
روش دیگری که برای نماسازی باغ استفاده می شود و به زیبایی آن می افزاید نورپردازی باغ ویلاست که با استفاده از لامپ هایی با نور آفتابی یا LED ها می توان به دید بهتر نما ویلا یک طبقه در شب کمک کرد و از طرفی استخر و آب نما ها می توانند در زیبا سازی و البته مطبوع نمودن آب و هوای ویلا کمک نمایند.

پرسشهای متداول طراحی نمای ویلا مدرن یک طبقه

  1. چه عواملی در انتخاب طراحی نما برای ویلا مدرن مهم است؟ شیوه زندگی ساکنان: بررسی نیازها و سلیقه های ساکنان به منظور ایجاد یک فضای زندگی مطلوب. شرایط محیطی: در نظر گرفتن شرایط جغرافیایی و اقلیمی منطقه برای بهینه سازی سازه و مصرف انرژی. استفاده از فناوری های مدرن: مورد استفاده از فناوری های نوین مانند سیستم های هوشمند، سیستم های انرژی پذیر، و غیره.
  2. چگونه می توان طراحی نمای ویلا را با توجه به فضاهای داخلی هماهنگ کرد؟ تداخل مشخصات داخلی و خارجی: ایجاد هماهنگی در استفاده از جزئیات طراحی برای ایجاد اتصال بین فضاهای داخلی و نما و استفاده از پنجره ها و نورپردازی: بهره گیری از نورطبیعی و انتخاب محل مناسب برای پنجره ها جهت بهبود ارتباط داخلی و خارجی.
  3. چطور می توان از جزئیات معماری برای ایجاد جذابیت در نما استفاده کرد؟ استفاده از جزئیات مدرن: ایجاد جزئیات نوین و جذاب در نما با استفاده از مواد مدرن و روش های معماری نوین. بازنمایی لایه های مختلف: ایجاد عمق و پویایی در نما با بازنمایی لایه ها و استفاده از تراکم ها.
  4. چگونه می توان در طراحی نمای ویلا مدرن از فضاهای باز بهره مند شد؟ ترکیب فضاهای داخلی و خارجی: ایجاد اتصال بین فضاهای داخلی و فضاهای باز به منظور افزایش احساس آزادی و طبیعت. استفاده از پتیوها و تراس ها: ایجاد فضاهایی باز برای استراحت و لذت بردن از طبیعت.
  5. چه نکاتی در انتخاب مواد ساختمانی برای نما مدرن باید مد نظر قرار گیرد؟ استحکام و مقاومت مواد: انتخاب مواد با استحکام و مقاومت مناسب به منظور تحمل شرایط محیطی. مواد با ظاهر مدرن: استفاده از موادی با طراحی مدرن و خطوط ساده. تداخل با محیط: انتخاب موادی که با محیط اطراف هماهنگ بوده و زیبایی طبیعی را افزایش دهند.

نمونه طراحی نما گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *