طراحی

طراحی ویلا به سبک معماری ایتالیایی

نما ساختمان یکی از بخش هایی است که نه تنها زیبایی خارق العاده به ساختمان شما می بخشد بلکه بیانگر حس و آرزوهای شما در انتقال سبکی از معماری است که برای شما اهمیت داشته و دارد. علی الخصوص زمان که فقط برای آخر هفته از ساختمان و ویلای خود استفاده نمی کنید و قصد دارید برای همیشه در ویلا خود زندگی کنید. یکی از سبک هایی که برای طراحی نما ویلا استفاده می شود سبک ایتالیایی است که در واقع الهام گرفته از سبک رنسانس در قرن نوزدهم می باشد. معماری ایتالیایی سبکی است از نمای ترکیبی بین معماری رنسانس و خانه های روستایی توسکانی و طراحی ویلا به سبک معماری ایتالیایی زیبایی و آرامش خاصی دارد که برای زندگی طولانی مناسب است.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

معماری ایتالیایی چیست؟

معماری ایتالیایی چیست

بر خلاف انتظار که شاید فکر کنید سبک معماری ایتالیایی از ایتالیا آغاز گردیده است می بایست اشاره نماییم که این سبک معماری در واقع اولین بار در بریتانیا با طراحی و ساخت خانه روستایی کوچک آغاز گردید و همزمان با آغاز دوران ویکتوریا در بریتانیا بود. البته می بایست اشاره نماییم که این سبک تنها منحصر به کشور انگستان نبوده و در سراسر جهان گسترش یافته است. سبک معماری ایتالیایی را می توان دید زیباشناسانه ای به معماری رنسانس قرن شانزدهم دانست و اغلب از آن با نام نئو رنسانس نیز یاد می شود. معماری ایتالیایی در واقع با بهره گیری از عناصر معماری رنسانس و گذشته رمانتیک ایتالیا به طراحی ساختمان هایی می پردازد که جایگزینی برای ویلا کلاسیک و به طور دقیق تر ساختمان های رایج سبک کلاسیک به حساب می آید. در واقع در سبک ایتالیایی هدف طراحی ساختمان با دست بازتر نسبت به طراحی ساختمان کلاسیک است. در این طراحی از اشکال هندسی منعطف تر، خطوط خمیده و گاها پلان طبقات به نسبت از جدیت کمتری برخوردار می باشند و البته در این سبک به طراحی باغ ویلا و طراحی باغچه ویلا در صورتی که متراژ زمین اجازه دهد توجه می شود. معماری ایتالیایی همانطور که گفتیم بخشی از معماری ویکتوریایی است و در دوران زندگی ملکه ویکتوریا سبکی مرسوم برای طراحی نما ساختمان به حساب می آمده است. علاوه بر معماری ایتالیایی سایر سبک های معماری نیز در دوران ویکتوریا مرسوم بوده است که شامل معماری باروک ایتالیایی، معماری گوتیک ایتالیایی و غیره می شود.

سبک های معماری ایتالیایی

سبک های معماری ایتالیایی

آمریکایی ها در اوایل قرن نوزدهم با انواع مختلفی از سبک های طراحی نما و و طراحی ویلا روبرو شدند و با دو جنبه مختلف از خواستگاه های اجتماعی در آمریکا شامل جمهوری خواهان و البته اصلاح طلبان، معماران آمریکایی می توانستند برای دسته اول به طراحی به سبک احیای ویلا کلاسیک یونانی بپردازند و یا با به احیای سبکی عجیب و غریب برای طراحی یعنی طراحی نما گوتیک برای دسته دوم اقدام نمایند که در واقع خلوص و زیبایی خاصی از قرون وسطا را برای اصلاح طلبان ارائه می دهد.اما علاوه بر این دو سبک می بایست اشاره نماییم که سبک دیگری در این دوران محبوبیت یافت که معماری ایتالیایی است. معماری مدرن ایتالیایی سبک سومی بود که معماران آمریکایی با بهره گیری از آن اقدام به طراحی ویلا نموده اند. شبیه به سبک احیای گوتیک عناصر رمانتیک آن حفظ شده و با طرحی خانواده محور که برای طبقه متوسط و رو به رشد در آمریکا سازگار بوده است ویلاهایی چشمگیر در آمریکا ظهور کرده اند که برای هر خانواده به عمارتی زیبا و چشم گیر مبدل شده اند. در واقع طراحی نما ایتالیایی برجی مربع شکل با شکلی نامنظم و سقف شیروانی با لبه های تزیین شده می باشد که شبیه به خانه های روستایی در توسکانی طراحی می شوند. خانه های ردیفی طبقه متوسط که نمونه های آن در وانشگتن دیده می شود، خان ورمونت، عمارت ایتالیایی در تگزاس و خانه هایی با قرنیزهای ایتالیایی و پلان منعطف در میشیگان از نمونه های طراحی نما ایتالیایی هستند که در مناطق مختلف آمریکا قابل مشاهده است.

معماری مدرن ایتالیایی

معماری مدرن ایتالیایی

با پیشرفت صنعت و مدرنیته، معماری مدرن در سراسر جهان به خصوص ایتالیا پدیدار شد و طبق آنچه از طراحی نمای مدرن و طراحی ویلا مدرن می دانیم در ایتالیا نیز این روش طراحی با عناصر مرسوم این سبک امکان پذیر گردیده است. ویلا ایتالیایی مدرن ویژگی های یک ویلای ایتالیایی را دارد که در واقع ظاهری مکعبی شکل با نقشه ای منعطف که هم می توان از آن در طراحی عمارت استفاده نماییم هم در طراحی ویلا کوچک برای طبقه متوسط، با ظاهری که کمتر جدی به نظر می رسد و البته بیشتر رمانتیک است. در کنار این عناصر ویلای ایتالیایی، معماری مدرن ظاهری مدرن به ویلا ایتالیایی می بخشد و استفاده از تزیینات برای طراحی نما ایتالیایی را به حداقل می رساند. پالت رنگی به کار گرفته شده برای نما مدرن ایتالیایی تک رنگ است.

ویژگی های طراحی ویلا به سبک معماری ایتالیایی

ویژگی های طراحی نما به سبک ایتالیایی

متریال به کار گرفته شده در طراحی نما ایتالیایی شامل آجر و یا تخته چوب می شود. ویلای ایتالیایی دارای دو یا حداکثر چهار طبقه است و ظاهری مکعبی شکل و دراز با سقف های شیب دار با شیبی ملایم دارد. در طراحی نمای این ویلا از پیش آمدگی با لبه باریک و تزیین شده با براکتهای برجسته و قرنیزهای پهن استفاده می شود. علاوه بر قرنیزها از پتکانه که ردیفی از طاقچه ها با تزیینات است نیز در طراحی نما ایتالیایی به کار برده می شود. ورودی یک ویلایی ایتالیایی با ستون ها، براکت ها و همچنین ایوانهای یک طبقه با یک در یا در دوبل طراحی می شود. حتی ساختمان تعداد طبقات زیادی نداشته باشد با این حال شبیه به برج و گنبد به نظر می رسد و دارای پنجره هایی باریک و مستطیل شکل یا قوسی است. دور پنجره ها با تزیینات پوشانده شده اند و در برخی مواقع پنجره هایی که جلو آمده اند و شاه نشین دارند نیز دارند در این طراحی ها دیده می شوند. برای دسترسی به فضای بیرون فضای داخلی ویلای ایتالیایی دارای انحرافی از ویلا کلاسیک است و نقشه ای منعطف برای طراح و معمار ایجاد می نماید. طراحی محوطه ویلا و توجه به عناصر طبیعی و زیبایی های محیط اطراف ویلا ایتالیایی اهمیت زیادی دارد و در برخی از طرح ها از تزیینات فلزی و فرفورژه برای پنجره یا بالکن بهره برده می شود.

پرسشهای متداول پیرامون طراحی ویلا به سبک معماری ایتالیایی

  1. طراحی ویلا به سبک معماری ایتالیایی چیست؟ طراحی ویلا به سبک ایتالیایی ترکیبی از معماری رنسانس در قرن شانزدهم با عناصر زیباشناسانه می باشد که در واقع ویلا طراحی شده به این سبک و نمای آن ظاهری مکعبی شکل با نقشه ای متفاوت از طرح کلاسیک دارد.
  2. طراحی ویلا ایتالیایی اولین بار کی ظهور کرد؟ اولین بار در بریتانیا با طراحی و ساخت خانه روستایی کوچک آغاز گردید و همزمان با آغاز دوران ویکتوریا در بریتانیا بود. البته می بایست اشاره نماییم که این سبک تنها منحصر به کشور انگستان نبوده و در سراسر جهان گسترش یافته است.
  3. آیا در آمریکا نیز طراحی ویلا به سبک معماری ایتالیایی انجام می شود؟ آمریکایی ها در اوایل قرن نوزدهم با انواع مختلفی از سبک های طراحی نما و و طراحی ویلا روبرو شدند و معماری ایتالیایی سبک بود که معماران آمریکایی با بهره گیری از آن اقدام به طراحی ویلا نموده اند. شبیه به سبک احیای گوتیک عناصر رمانتیک آن حفظ شده و با طرحی خانواده محور که برای طبقه متوسط و رو به رشد در آمریکا سازگار بوده است ویلاهایی چشمگیر در آمریکا ظهور کرده اند که برای هر خانواده به عمارتی زیبا و چشم گیر مبدل شده اند.
  4. ویژگی طراحی ویلا به سبک معماری ایتالیایی شامل چه مواردی می شود؟ ظاهری معکبی شکل و بلند، سقف شیروانی، تزیینات دور پنجره ها، قرنیزها و طاقچه هایی که در کنار پنجره ها برای شاهنشین بهره برده می شوند، ایوان مرتفع، ورودی با یک در یا در دوبل که تزیینات در اطراف آن وجود دارد از ویژگی طراحی ویلا به سبک معماری ایتالیایی است.
  5. متریال به کار گرفته شده در طراحی ویلا به سبک معماری ایتالیایی چیست؟ برای طراحی ویلا ایتالیایی به طور معمول از آجر و تخته چوب استفاده می نماید و حتی در برخی از مواقع از فلزات و تزیینات فرفورژه برای طراحی قاب پنجره و بالکن بهره برده می شود.

نمونه های طراحی ویلا گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.

طراحی ویلای باران منطقه تهراندشت

طراحی محوطه ویلا یکی از مهم ترین بخش های طراحی ویلاست؛ چرا که اولین تماس فضایی بیننده با یک ویلا از طریق محوطه بیرونی آن صورت می گیرد و...

ادامه مطلب

طراحی ویلا کردان شماره 3

ویلای کردان در زمینی به مساحت حدود 1000 متر مربع در کردان واقع شده است. ورودی اصلی زمین از سمت شمال است و ضلع غربی زمین، مجاور ملک همسا...

ادامه مطلب