طراحی

ویلا سبک مدیترانه ای

ویلا سبک مدیترانه ای

کشورهای حاشیه دریا مدیترانه از سبک طراحی خاصی برای ویلاسازی استفاده می نمایند که با نام ویلا سبک مدیترانه ای شناخته می شود. در واقع ویلا سبک مدیترانه ای نوعی از سبک های طراحی ویلا به حساب می آید که در کشورهای اسپانیا، ایتالیا، یونان و حتی جنوب فرانسه کاربرد دارد و حتی امروزه در کشور ما در سواحل شمالی و به خصوص سواحل جنوبی در کیش و قشم به کار می روند. طراحی نما مدیترانه ای زیبا و مینیمال هستند و به دلیل ظرافت و زیبایی ابدی که دارند برای طراحی نما ویلا مورد استفاده قرار می گیرند. از ویژگی های رایج ویلا سبک مدیترانه ای نمای گچبری، سقف هایی مزین شده به کاشی های قرمز، درب و نحره های قوسی، فرفورژه های آهنی، حیاط و باغچه ای زیبا، موزاییک و کاشی های رنگی، کرکره های چوبی، تراس بزرگ و زیبا، بالکن ها، پلان باز برای طبقات، پالت رنگی گرم و خاکی، اثاثیه وینتیج و مبلمان عتیقه می باشند. در ادامه قصد داریم بیشتر درباره ویلا سبک مدیترانه ای برایتان توضیحاتی را ارائه دهیم، اگر به این سبک طراحی ویلا علاقه دارید با ما همراه شوید.

اگر زمان کافی برای خواندن این مقاله را ندارید، کافیست با مشاوران طراحی گروه معماری همستان تماس بگیرید.

ویلا سبک مدیترانه ای چیست؟

ویلا سبک مدیترانه ای چیست

ویلا سبک مدیترانه ای چیست

اگر مایلید بدانید خانه سبک مدیترانه ای چیست می بایست به این نکته توجه نمایید که سبک های طراحی ویلا بیانگر فرهنگ، شرایط جوی و ویژگی های زیباشناسانه سایت ویلا می باشد. در سبک مدیترانه ای پالت رنگ گرم از جمله تراکوتا، آبی پررنگ، زرد مایل به نارنجی، انواع رنگ سبز که الهام گرفته از مناطق مدیترانه ای هستند. از طرفی برای طراحی نمای ویلا می توان از مواد و مصالح طبیعی همچون سنگ، چوب، کاشی های سفالی جهت طراحی نما سنگ، نمای چوبی و نما سفالی بهره برد. این متریال نه تنها در نما بیرونی بلکه در نما داخلی استفاده می شوند. همچنین یکی از ویژگی های اصلی ویلا مدیترانه ای دیوارهای گچبری می باشد و در رنگ های ملایم و خاکی رنگ آمیزی شده و عایقی در برابر آب و هوای گرم مدیترانه ای هستند. سقف این خانه های سبک مدیترانه ای از کاشی های سفالی قرمز رنگ پوشانده می شوند و از کاشی های رنگارنگ برای اجرای کف پوش ها و ایجاد نمایی منحصر به فرد در بیرون از ساختمان به کار برده می شوند. پلان ویلا سبک مدیترانه ای همانطور که اشاره شد به صورت پلان باز طراحی می شوند و ویو این پلان باز به سمت حیاط و باغچه ای مدیترانه ای است. از طرفی گیاهان بومی آب و هوای مدیترانه ای شامل زیتون، مرکبات، اسطوخودوس و یکی از ویژگی های اصلی این ویلاهای مدیترانه ای یعنی گل کاغذی می باشند. با وجود درها و بازشوهای قوسی با کرکره های چوبی پوشانده می شوند ولی علاوه بر ظاهر زیبا و روستایی در مقابل شرایط جوی بسیار کاربردی به حساب می آیند.

ویلا روستایی سبک مدیترانه ای

ویلا روستایی سبک مدیترانه ای

ویلا روستایی سبک مدیترانه ای

طراحی ویلا به سبک روستیک یکی از سبک های محبوب محسوب می شود و روستاهای مدیترانه ای ویژگی هایی دارند که می توانند هدف اصلی طراحی ویلا را برآورده نمایند. در واقع هدف اصلی ساخت یک ویلا یعنی ایجاد فضایی آرام، منحصر به فرد، محیطی گرم به دور از هیاهوی زندگی شهری، فضایی جهت تفریح و استراحت ساکنین را فراهم می آورد. روستاهای مدیترانه ای فضایی متراکم و فشرده در خیابان ها و کوچه هایی پیچ در پیچ را به تصویر می کشند و در نمای این خانه های روستایی مدیترانه ای گچبری های رنگ سفید، خاکی و بژ به چشم می خورد. بام هایی با کاشی قرمز رنگ که ویژگی اصلی ویلاهای مدیترانه ای اند. در بسیاری از روستاهای مدیترانه ای فضاهای مسکونی، تجاری و فضاهای عمومی با هم ترکیب شده و با صنایع دستی محلی، انواع سفال و منسوجات و پارچه های زیبا و سنتی تزیین می گردد. اجتماعی بودن و تعاملات یک زندگی روستایی در طراحی ویلا مدیترانه ای نقش مهمی دارد و به همین خاطر در طراحی فضای ویلا به راحتی و در دسترس بودن امکانات ویلا برای همه ساکنین به صورت همزمان توجه شده است.

پالت رنگی ویلا سبک مدیترانه ای

پالت رنگی ویلا سبک مدیترانه ای

پالت رنگی ویلا سبک مدیترانه ای

همانطور که پیشتر درباره رنگ های به کار رفته در طراحی ویلا مدیترانه ای گفته ایم استفاده از رنگ های سرد و گرم از ویژگی های ویلا سبک مدیترانه ای می باشد و ترکیب این رنگ ها با هم فضایی دلپذیر و زیبا ایجاد می نماید. از ویژگی های ویلا سبک مدیترانه ای می توانیم به کاشی های سفالی در رنگ های قهوه ای و قرمز در پشت بام ویلا، گچ بری های کرم و بژ رنگ و دیوارهای بیرونی یا داخی به رنگ زرد پررنگ یا زرد مایل به نارنجی، کرکره ها و درهای آبی پررنگ، استفاده از رنگ سبز به خصوص سبز زیتونی برای دکوراسیون داخلی و تزینات زیتونی رنگ، سفال و کاشی برای طراحی نما بیرونی و داخلی اشاره نماییم. برای ایجاد فضایی آرام و دلپذیر به سبک مدیترانه ای از رنگ های گرم و سرد به صورت ترکیبی بهره برده می شود و گلهای اسطوخودوس، رز و گلهای کاغذی نیز دیوار این خانه های روستایی را می پوشانند.

دکوراسیون داخلی ویلا سبک مدیترانه ای

دکوراسیون داخلی ویلا سبک مدیترانه ای

دکوراسیون داخلی ویلا سبک مدیترانه ای

دکوراسیون داخلی یک ویلا نقش پررنگی در ایجاد فضایی آرامش بخش دارد و با توجه به این که سبک معماری مدیترانه ای و حتی سبک معماری احیای مدیترانه که در واقع الهام گرفته از خانه ها و ویلاهای مدیترانه ای می باشد از دریا و طبیعت کشورهای مدیترانه ای الهام گرفته شده است و عناصر آن شامل دریا، سواحل، پوششهای گیاهی، گلها، نور و گرمای خورشید همگی به هنگام طراحی ویلا اهمیت یافته و در طراحی جای گرفته اند. با بهره گیری از این سبک طراحی ویلا احساس ویلاهای اروپایی به راحتی القا می گردد و نکاتی که در طراحی آشپزخانه مدیترانه ای، پذیرایی مدیترانه ای، ناهارخوری مدیترانه ای و اتاق خواب مدیترانه ای اهمیت می یابد را می توان در ویژگیهای این سبک طراحی مشاهده نماییم.

ویلا سبک مدیترانه ای با طراحی مینیمال

ویلا سبک مدیترانه ای با طراحی مینیمال

یکی از ویژگی های اصلی ویلای مدیترانه ای همانطور که پیشتر گفته ایم سادگی و مینیمال بودن آن است و مبلمان و اثاثیه پر زرق و برق در این طراحی داخلی جای ندارد. بیشتر وسایل در سبک وینتیج برای ایجاد محیطی خلوت و ساده به کار گرفته می شوند. تا به اینجا زیاد درباره رنگ ویلاهای مدیترانه ای گفته ایم که در واقع تضادی بین رنگ های گرم و سرد می باشند. تزیینات گچبری، کاشی کاری های رنگی، سفال بیشترین کاربرد را در طراحی داخلی مدیترانه ای دارند. در برخی از مواقع همانند ویلا روستیک از چوب ها به صورت تیرهای چوبی اکسپوز شده در سقف بهره برده می شود. به طور معمول در این سبک مدیترانه ای از کاشی های ساده یا موزاییک به رنگ های گرم به عنوان کفپوش استفاده می شود ولی می توان برای مجلل تر شدن فضا و القای ظاهری لوکس از سنگ مرمر نیز برای پوشش کف ساختمان بهره برد.

پرسشهای متداول پیرامون ویلا سبک مدیترانه ای

  1. ویلا سبک مدیترانه ای چیست؟ کشورهای اسپانیا، ایتالیا، یونان و همچنین جنوب فرانسه با توجه به عناصر طبیعی محیطی خود از جمله دریا، سواحل، پوششهای گیاهی، گلها، نور و گرمای خورشید سبک طراحی یکسانی برای ویلاهای خود را دنبال می نمایند که ویلایی به سبک مدیترانه ای است و دارای فضایی ساده و مینیمال با تضاد رنگی بین رنگ های گرم و سرد است.
  2. ویژگی طراحی ویلا سبک مدیترانه ای شامل چه مواردی می شود؟ از ویژگی های اصلی طراحی ویلا سبک مدیترانه ای می توانیم به درب و پنجره بزرگ و قوسی شکل، گچ بری در طراحی نما مدیترانه ای، رنگ های بژ، خاکی و سفید و البته کاشی های قرمز و سفالی روی سقف اشاره نماییم.
  3. چه متریالی در طراحی ویلا سبک مدیترانه ای به کار برده می شود؟ متریال طبیعی اولین اولویت طراحی ویلا مدیترانه ای است و از این رو از سنگ، رس یا تراکوتا، چوب، گچ و آهن بهره برده می شود.
  4. در طراحی نما ویلا سبک مدیترانه ای چه پالت رنگی به کار گرفته می شود؟ طراحی نما مدیترانه ای در برگیرنده ویلایی با دیوارهای گچ بری و تزیینات کاشی رنگی، درب و پنجره های چوبی کرکره ای به رنگ آبی، فلورباکسها و گل کاغذی که معمول بخشی از دیوار ویلای مدیترانه ای را به خود اختصاص داده است می باشد.
  5. چطور دکوراسیون داخلی ویلا سبک مدیترانه ای را انجام دهیم؟ طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه ای نیازمند توجه به عناصر طبیعی محیط ویلا، از جمله دریا، ساحل و شرایط آب و هوایی، پالتهای رنگی گرم و سرد، رنگ های آبی پررنگ، قرمز و سبز زیتونی برای تزیینات و دکوراتیوها و همچنین فضایی ساده و بدور از شلوغی است.

نمونه های طراحی ویلا گروه معماری همستان

همراهان گرامی گروه معماری همستان می توانید از سایر طراحی های گروه ما بازدید نمایید.
طراحی ویلا صفادشت

طراحی ویلا صفادشت

پروژه ویلای آقای مومیوند در جنوب غرب شهر تهران، شهرستان صفا دشت در باغی به مساحت هزار متر مربع واقع شده است. برای طراحی ویلا طی جلسه حض...

ادامه مطلب

طراحی ویلا پروژه کردان 3

طراحی ویلا کردان شماره 3

ویلای کردان در زمینی به مساحت حدود 1000 متر مربع در کردان واقع شده است. ورودی اصلی زمین از سمت شمال است و ضلع غربی زمین، مجاور ملک همسا...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *